استقلال در متفاوت ترین شرایط فصل، پای مجیدی مقابل فجر می لغزد؟

به گزارش نکته های خرید، آخرین ملاقات از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور، ملاقات مهم بین استقلال صدرنشین و فجر سپاسی است که در رده چهاردهم جدول واقع شده است و اگر نتواند امتیازات مهمی را به دست آورد، ممکن است در خاتمه فصل بار دیگر غزل خداحافظی از لیگ برتر را خوانده و مجدداً به لیگ دسته اول بازگردد.

استقلال در متفاوت ترین شرایط فصل، پای مجیدی مقابل فجر می لغزد؟

استقلال تنها تیم بدون شکست مسابقات است که پیش از این ملاقات با حاشیه هایی روبرو بود که مهم ترین آن خدمت سربازی دو مدافع میانی این تیم بود.

برترین خط دفاع و ضعیف ترین خط حمله

استقلال در حالی با 44 امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص داده که با 28 گل زده همراه با مس رفسنجان برترین خط حمله را در اختیار دارد و با تنها 6 گل خورده دارای برترین خط دفاعی مسابقات است. فجری ها که جایگاه متزلزلی در جدول دارند، نه تنها با 16 گل خورده از خط دفاعی آسیب پذیری بهره می برند، بلکه با تنها 7 گل زده دارای ضعیف ترین خط حمله مسابقات هستند؛ و این آمار نشان می دهد تقابل استقلال و فجر را می توان تقابل قوی خط دفاعی و ضعیف ترین خط حمله مسابقات دانست. با این شرح که فجری ها با همین خط حمله ضعیف خود در نیم فصل اول به خط دفاعی مستحکم استقلال گل زده اند.

استقلال، شهر بی دفاع

آبی های مرکز در حالی با برترین عملکرد در ساختار دفاعی امروز به مصاف فجر می فرایند که قرار است از 5 مدافع خود استفاده نکنند و این بزرگ ترین معضل مجیدی برای این بازی است.

در حالی که مرادمند و یزدانی به علت عدم مشخص تکلیف در خدمت مقدس سربازی امکان همراهی آبی پوشان را در بازی امروز ندارند، بنا بر اعلام روز گذشته فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی محمد دانشگر و ابوالفضل جلالی هم به علت مصدومیت این ملاقات را از دست داده اند و وریا غفوری هم به دلایل انضباطی امکان حضور در این بازی را ندارد؛ تا تیمی که صاحب برترین خط دفاعی است، بدون دفاع امروز به ملاقات فجر برود.

پاک کردن خاطره بد نیم فصل اول

شاگردان مجیدی از بازی با فجر در نیم فصل اول خاطرات خوشی ندارند. آنها برای اولین بار مقابل این تیم در این فصل دروازه شان باز شد و اولین امتیازات خود در این فصل را هم مقابل همین تیم از دست دادند. لذا آبی پوشان با ذهنیتی به میدان می فرایند که تجربه بازی نیم فصل اول برای آنها تکرار نگردد.

برترین گلزنان دو تیم

برترین گلزن استقلال کوین یامگا با 8 گل زده است که به تنهایی بیشتر از تمام بازیکنان فجر گلزنی نموده و این از جمله نکات جالب در این ملاقات است. یامگا یکی از این 8 گل را در ملاقات رفت به همین تیم فجر سپاسی زد. برترین گلزن تیم فجر نیز حسین مهربان با 2 گل زده است؛ که البته مقابل استقلال پیروز به گلزنی نشد.

از بازیکنان مهم فجر سپاسی در این فصل می توان به احمد رضا زنده روح، یوسف وکیا، دانیال کردستانی، رضا علیاری و شهرام گودرزی اشاره نمود و از بازیکنان مهم آبی پوشان نیز می توان به یامگا، حسین زاده، مهدی پور و مطهری (در صورت حضور در میدان) اشاره نمود.

مجیدی برترین گلزن استقلال به فجر

فرهاد مجیدی سرمربی امروز آبی پوشان که برای دومین بار راهنمایی تیمش مقابل فجر سپاسی را تجربه می نماید، خود برترین گلزن استقلال مقابل فجر سپاسی با 5 گل زده بوده از جمله افرادی بود که در دوران بازیگری همیشه از چهره های شاخص این بازی به حساب می آمد. پس از مجیدی نیز سیاوش اکبرپور که از چهره های شاخصی است که پیراهن هر دو تیم را به تن نموده با 4 گل دومین گلزن برتر آبی پوشان مقابل سپاسی است.

چهره های مشترک دو تیم

چهره های مشترک در بین دو تیم فراوان هستند که شاید شاخص ترین آنها زنده یاد منصور پورحیدری مربی فقید استقلال باشد که سابقه راهنمایی فجر سپاسی را هم در کارنامه داشت. از جمله چهره های شاخص دیگر که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند می توان به نفراتی مثل زنده یاد علی انصاریان، محمود فکری، پرویز برومند، داود سید عباسی، فراز فاطمی، سیاوش اکبرپور، علی سامره، علی علیزاده و… اشاره نمود.

آماری که به سود استقلال است

استقلال و فجر سپاسی در تاریخ رقابتهای لیگ برتر 25 بار با یکدیگر ملاقات نموده اند که حاصل آن 12 پیروزی برای استقلال، 10 مساوی و 3 پیروزی برای فجر سپاسی است. آبی پوشان در این بازی ها 44 و زرد پوشان 27 بار گلزنی نموده اند.

در ملاقاتهای دو تیم بازی های پر گل زیاد شکل گرفته اما پر گل ترین تقابل دو تیم در فصل 88-87 بود. استقلال در ملاقاتی که در روز 16 مهر 1387 در استادیوم آزادی برگزار گردید پیروز شد با نتیجه 5 بر 2 فجر سپاسی را مغلوب کند تا این برترین پیروزی آنها و پر گل ترین بازی دو تیم باشد. در آن بازی سیاوش اکبر پور (2 بار) و فابیو جانواریو، میثم منیعی و خسرو حیدری هر کدام یکبار گلزنی کردند.

برترین نتیجه فجر

برترین نتیجه فجر سپاسی مقابل استقلال هم در نیم فصل دوم همان سال به دست آمد که فجری ها توانستند در ملاقاتی که در روز 30 بهمن سال 1387 برگزار گردید با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسیدند. فجری ها در حالی با راهنمایی پیروانی در این بازی به پیروزی رسیدند که استقلال در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت. مصطفی صبری، محمد ایرانپوریان، امین متوسل زاده و علی ممبینی برای فجر سپاسی گلزنی کردند و تک گل آبی پوشان در این بازی را بازیکن شیرازی آنها محمد عباسفر به ثمر رساند.

بیست و ششمین ملاقات دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر و به میزبانی آبی پوشان برگزار می گردد و شاگردان مجیدی در صورت پیروزی در این بازی، سیزدهمین برد خود مقابل فجر را به دست می آورند و فاصله 3 امتیازی شان در صدر جدول را هم حفظ خواهند کرد. این ملاقات از ساعت 19 امروز شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقلال در متفاوت ترین شرایط فصل، پای مجیدی مقابل فجر می لغزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در متفاوت ترین شرایط فصل، پای مجیدی مقابل فجر می لغزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید