با مصرف این قرص به سکته قلبی نزدیک می شوید

به گزارش نکته های خرید، تهران (پانا) - یک مطالعه تازه نشان داده است که وقتی صحبت از بیماری قلبی به میان می آید، عادت های سبک زندگی معمولاً در صدر لیست علل افزایش خطر قلبی قرار دارند.

با مصرف این قرص به سکته قلبی نزدیک می شوید

به گزارش نکته های خرید، این مطالعه بعلاوه تاکید نموده است که بیماری قلبی همچنان عامل اصلی مرگ محسوب می گردد، زیرا سالانه باعث مرگ میلیون ها نفر در دنیا می گردد.

بر اساس مطالعه منتشر شده در European Journal of the Heart، پاراستامول جوشان یکی از علل سکته قلبی است و به علت وجود آن در بیشتر داروخانه ها و سوپرمارکت های دنیا خطرناک تلقی می گردد.

این مطالعه شرح داده است که این مسکن در اشکال مختلف موجود است، اما نسخه گاز آن خطر آسیب قلبی را افزایش می دهد. این نوع مسکن را می توان در آب حل کرد و به عنوان جایگزین برای افرادی که بلعیدن قرص ها برایشان مشکل است، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:خشونت درمراکز درمانی؛ رنج مضاعف کادر درمان

این مطالعه نشان داده است: علت اینکه یک مسکن بی خطر با عوارض جانبی بیماری قلبی همراه است، محتوای نمک آن است و به عنوان یکی از اجزای اصلی نمک، گاهی اوقات از سدیم برای یاری به حل شدن و متلاشی شدن دارو ها در آب استفاده می گردد.

یک قرص 0.5 گرمی پاراستامول محلول حاوی حدود 0.44 تا 0.39 گرم سدیم است. اگر دوز روزانه دو قرص از این قرص ها را هر شش ساعت مصرف کنید، به این معنی است که حدود سه گرم نمک می خورید؛ که بسیار بیشتر از اندازه توصیه شده به وسیله پزشکان است؛ و وزارت بهداشت انگلیس با اشاره به اینکه بزرگسالان نباید بیش از 2.4 گرم سدیم در روز مصرف نمایند، هشدار داد که مصرف بیش از حد نمک یا سدیم یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است، زیرا فشار خون را به اندازه قابل توجهی افزایش می دهد.

این مطالعه نشان داد که با نگاهی به نزدیک به 300000 بیمار مصرف منظم این نوع پاراستامول خطر حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و به ویژه مرگ را افزایش می دهد.

سن شرکت نمایندگان در این تحقیق بین 60 تا 90 سال بوده و نیمی از آن ها از فشار خون بالا رنج می برند که یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است.

علاوه بر این، محققان دانشگاه مرکزی جنوبی در چین دریافته اند که پاراستامول حاوی سدیم می تواند خطر ابتلا به این شرایط را بدون توجه به اندازه فشار خون افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با مصرف این قرص به سکته قلبی نزدیک می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این قرص به سکته قلبی نزدیک می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید