سفر 1.5 ساعته لندن به نیویورک با جت هیدروژنی مافوق صوت

به گزارش نکته های خرید، آژانس فضایی ایالات متحده در حال تحقیق در مورد امکان هواپیمای هیدروژنی مافوق صوت با سرعت 4248 کیلومتر بر ساعت برای پیمودن مسیر نیویورک تا لندن به مدت یک ساعت و 30 دقیقه است. ناسا پیش تر تصویری مفهومی از یک هواپیمای مافوق صوت را منتشر کرده بود. اگر هواپیمایی به پرواز با چنین سرعتی دست یابد چهار برابر سریع تر از آن چه در حال حاضر با هواپیمای تجاری امکان پذیر خواهد بود مسافت را می پیماید. کنکورد تا به امروز در این زمینه رکوردشکن بوده، زیرا مسیر نیویورک تا لندن را در سال 1996 میلادی در بازه زمانی 2 ساعت و 52 دقیقه و 59 ثانیه پیمود.

سفر 1.5 ساعته لندن به نیویورک با جت هیدروژنی مافوق صوت

به گزارش نکته های خرید به نقل از سان، ناسا در هفته جاری گفت که پرواز از نیویورک به لندن تا چهار برابر سریع تر از آن چه در حال حاضر صورت می گیرد ممکن است در ظاهر رویایی دور از دسترس به نظر برسد، اما ناسا در حال بررسی است که آیا بازار تجاری می تواند از سفر با چنین سرعتی پشتیبانی کند یا خیر.

آژانس فضایی ایالات متحده فاش کرد که یک بازار مسافربری احتمالی و 50 مسیر برای این هواپیمای مافوق صوت را شناسایی کرده است. در بیانیه ناسا آمده است: مطالعات ناسا به این نتیجه رسیده که بازار های مسافربری بالقوه در حدود 50 مسیر ایجاد شده شهر ها را به یکدیگر متصل می سازد.

از آنجایی که ایالات متحده و سایر کشور ها پرواز مافوق صوت بر فراز خشکی را ممنوع کرده اند یافته های این مطالعات شامل سفر های بین اقیانوسی، از جمله مسیر های پر حجم اقیانوس اطلس شمالی و مسیر های عبور از اقیانوس آرام می شود. برای موفقیت تجاری این هواپیما قوانین پرواز مافوق صوت زمینی باید تغییر کند.

ناسا قصد دارد تحقیقات بیش تری را در مورد امکان سفر های هوایی انجام دهد تا پرواز های تجاری بین 2124 تا 4248 کیلومتر بر ساعت را به واقعیت تبدیل کند. بوئینگ نیز در این پروژه مشارکت دارد و تیمی را به همراه سایر برند های بزرگ مانند رولز رویس و GE Aerospace هدایت خواهد کرد.

ناسا در بیانیه خود افزوده است: هر تیم عناصر نقشه راه را شامل بدنه هواپیما، نیرو، نیروی محرکه، مدیریت حرارتی و مواد کامپوزیتی که می توانند تحت سرعت های مافوق صوت حفظ شوند را توسعه خواهند داد. آنان هم چنین طرح های غیر اختصاصی برای وسایل نقلیه مفهومی ایجاد خواهند کرد.

منبع: فرارو

به "سفر 1.5 ساعته لندن به نیویورک با جت هیدروژنی مافوق صوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 1.5 ساعته لندن به نیویورک با جت هیدروژنی مافوق صوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید