فیلم ، پرواز با 10 موتور جت؛ صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر به زودی وارد بازار می گردد

به گزارش نکته های خرید، گجت نیوز نوشت: صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر با طراحی متفاوت، 10 موتور جت و قابلیت پرواز اتوماتیک در آینده نزدیک عرضه می گردد. در ادامه شاهد جزئیات و ویدیو آن باشید.

فیلم ، پرواز با 10 موتور جت؛ صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر به زودی وارد بازار می گردد

زاپاتا که پیش تر ویدیوهای محصولات مجذوب کنندهی از آن نظیر Flyboard و Flyboard Air در اینترنت سر و صدای زیادی به پا نموده اند، حالا با محصول متفاوت دیگری از راه رسیده است. صندلی پرنده جت ریسر (Jetracer) محصول تازه زاپاتا به شمار میرود که می توان آن را ترکیبی از محصولات تفریحی این شرکت و ساخته های بازار حمل و نقل هوایی دانست. شاید از جهاتی بتوان Jetracer را نوعی خودرو پرنده هم در نظر گرفت، اما با نبود چرخ و بعضی از المان های دیگر بهتر است آن را صندلی پرنده بدانیم.

صندلی پرنده Jetracer از 10 موتور جت بهره می برد که به گفته سازندگان حتی در صورت نبود 2 عدد از آن ها همچنان امکان پرواز فراهم خواهد بود. حداکثر سرعت این پرنده در محدوده 200 تا 250 کیلومتر بر ساعت قرار می گیرد. ضمن اینکه انتظار می رود حداکثر ارتفاع آن حدود 3000 متر باشد. البته از آنجایی که جت ریسر همچنان تحت آزمایش و اصلاحات به سر می برد، این ارقام نهایی به شمار نمی روند.

راهنمایی صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر هم به لطف کنترلر داخلی آن، به زحمت زیادی احتیاج نخواهد داشت. در طراحی و توسعه کنترلر این وسیله نقلیه هوایی، پیشگیری از تصادف و پایدارسازی وسیله در موقعیت های بحرانی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این ها، این ساخته زاپاتا نوعی سیستم رانندگی اتوماتیک را پیش روی راهنمایی گر می گذارد.

در واقع راهنمایی گر مسیر مورد نظر خود را معین می نماید و کنترلر پرواز تصمیم می گیرد به چه شکل این مسیر را طی کند. به عنوان مثال، در ویدیویی تازه یک جت ریسر بدون سرنشین در حال اجرا چرخش بشکه ای به نمایش گذاشته شده است. به گفته یکی از مسئولان Zapata، این حرکت را با بهره گیری از یک شبیه ساز پرواز از قبل طراحی نموده بودند. هدف هم این بود که متوجه شوند برای انجام این نوع چرخش صرفاً با فشار یک دکمه، به چه ورودی هایی احتیاج است.

در سال 2023 ساکنان ایالات متحده آمریکا امکان پرواز آزمایشی با صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر را پیدا می نمایند. برنامه نهایی شرکت Zapata تاسیس مراکز پرواز دائمی است تا مردم بتوانند در آن ها جت ریسرها را مثل جت اسکی ها یا موتورهای چهار چرخ اجاره نمایند. با این حال، ایده های مجذوب کننده این کمپانی همین جا به سرانجام نمی رسد؛ پس از جت ریسر، ایر اسکوتر (Air Scooter) با پیشرانه هیبرید و زمان پرواز طولانی تر احتمالاً حوالی نیمه دوم سال 2023 روانه بازار می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، پرواز با 10 موتور جت؛ صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر به زودی وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، پرواز با 10 موتور جت؛ صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر به زودی وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید