مردم کوبا خواهان لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه کشورشان شدند

به گزارش نکته های خرید به نقل از رویترز، روز یکشنبه صدها تن از مردم کوبا با راه اندازی کاروانی از وسایل نقلیه مختلف از جمله اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه در بیش از 50 شهر دنیا از جمله در ایالات متحده با حمایت مقامات محلی تظاهرات نموده و خواهان تغییر سیاست واشنگتن در قبال کوبا شدند.

مردم کوبا خواهان لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه کشورشان شدند

در هاوانا پایتخت کوبا نیز صدها تن از مردم کوبا با راه اندازی این کاروان از ایالات متحده خواستند تا تحریم 60 ساله علیه این کشور را لغو کند.

این کاروان در هنگام عبور از مقابل سفارت ایالات متحده در هاوانا با زدن بوق و تکان دادن پرچم کوبا خواهان سرانجام یافتن محاصره [مالی] این کشور و همچنین سرانجام تحریم ها شدند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به بهانه نبودِ دموکراسی و حمایت هاوانا از دولت سوسیالیست ونزوئلا و همچنین به منظور تشدید تحریم تجاری چند دهه ای واشنگتن علیه کوبا ظرف 4 سال ریاست جمهوری خود بیش از 200 طرح ابتکاری را تدوین و اجرا کرد.

اما بایدن دموکرات در جریان کارزار انتخاباتی 2020 وعده لغو سیاستهای ترامپ در قبال کوبا را داد و گفت که این تحریم ها نه تنها به مردم کوبا لطمه می زند، بلکه برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر نیز فایده ای ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مردم کوبا خواهان لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه کشورشان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کوبا خواهان لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه کشورشان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید