موزه نو هنر ملی نروژ به زودی افتتاح می گردد

به گزارش نکته های خرید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، موزه تازه هنر ملی نروژ به زودی افتتاح می گردد.

موزه نو هنر ملی نروژ به زودی افتتاح می گردد

مقام های شهر اسلو، موزه 650 میلیون دلاری که نمایشگاه دائمی وسیعی از آثار هنری را در برگرفته است را روز شنبه افتتاح خواهند کرد تا این موزه هنر ملی در زمره بعضی از بزرگترین موزه های دنیا قرار بگیرد.

این موزه به وسیله کلاوس شوورک طراحی شده و ساخت ساختمان بزرگ آن هشت سال زمان برده است. این موزه مجموعه آثار پنج موزه هنر و طراحی نروژ را زیر یک سقف گردآوری نموده است.

موزه هنر ملی نروژ که فضای 13,000 متر مربعی را در برگرفته، 6,500 اثر هنری را بطور دائمی به نمایش گذاشته است که از جمله آنها به نقاشی جیغ اثر ادوارد مونک میتوان اشاره نمود. این موزه بزرگترین موزه در کشورهای نوردیک خواهد بود.

موزه هنر ملی با استفاده از مصالحی ساخته شده است تا عمر آن را به چندین قرن برساند.

سالن شیشه ای که بر فراز ساختمان این موزه واقع شده است، به عنوان محل برگزاری نمایشگاه های موقتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمایشگاه من اسمش را هنر میگذارم که آثار هنری هنرمندان حال حاضر نروژ که درباره موضوعاتی همانند هویت، تعلق، ملیت و آزادی را در برگرفته، نخستین نمایشگاه موقتی خواهد بود که در این سالن برگزار می گردد.

مسئولان موزه تازه هنر ملی نروژ بعلاوه قصد دارند نمایشگاه هایی از آثار مارک روتکو نقاش آمریکایی هنر انتزاعی و فریدا کالو نقاش مکزیکی سورئال را در سال 2024 برگزار نمایند. این مکان فرهنگی هنری در ابتدا قرار بود در سال 2020 افتتاح گردد.

منبع: همگردی

به "موزه نو هنر ملی نروژ به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه نو هنر ملی نروژ به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید