چند ترفند خانگی، برای داشتن مژه های پرپشت و بلند

به گزارش نکته های خرید، داشتن مژه های پرپشت آرزوی خیلی از خانم ها است. برای داشتن مژه های پرپشت و بلند کافی است با مواد طبیعی که در منزل دارید به تقویت مژه های تان بپردازید.

چند ترفند خانگی، برای داشتن مژه های پرپشت و بلند

چشم ها، مهم ترین ویژگی هر شخص و اصلی ترین عامل در زیبایی افراد هستند. مژه ها از چشم ها در برابر گرد و غبار و مواد اضافی محافظت می نمایند؛ اما مژه های شما علاوه بر اینکه به عنوان یک مانع و محافظ برای چشم ها عمل می نمایند، یک عامل مهم در زیباتر دیده شدن چشم ها و ظاهر شما نیز محسوب می شوند. در این مطلب از نکته های خرید به موضوع چند ترفند برای داشتن مژه بلند می پردازیم.

روغن زیتون یا نارگیل

روغن نارگیل و روغن زیتون باعث تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه برای رشد بیشتر می شوند. ترکیب آن ها هم گزینه دیگری است که می توانید امتحان کنید:

  • فقط چند قطره از این روغن ها را روی نوک گوش پاک کن بریزید و روی مژه های تان بمالید. اجازه بدهید چند دقیقه (5 تا 8 دقیقه) روی مژه های تان بماند و سپس مژه ها را آب بکشید.
  • این کار را یک تا دو هفته ادامه بدهید تا اثرات مثبت آن را سریعا مشاهده کنید. علاوه بر مژه ها، می توانید از روغن نارگیل یا زیتون برای پشت پلک و زیر چشم ها هم بهره ببرید. هرشب پیش از خواب با یک عدد گوش پاک کن، این روغن ها را به نواحی نام برده بمالید و آثار مثبت آن را در کوتاه مدت مشاهده کنید.
  • حواس تان باشد از این روغن ها و مواد آرایشی هم زمان استفاده نکنید. برای مثال، استفاده از ریمل زمانی که روغن روی مژه و پلک تان است باعث پخش شدن آن روی چشم و صورت می گردد.

روغن کرچک

شب ها قبل از خوابیدن، به یاری یک عدد گوش پاک کن کمی روغن کرچک را روی مژه ها بمالید. قبل از این کار می توانید، چند قطره روغن ویتامین E را هم به روغن کرچک اضافه کنید:

  • اجازه بدهید که روغن در طول خواب روی چشم تان باشد و صبح آن را با آب ولرم بشویید و از روی مژه ها پاک کنید. راه دیگر پرپشت شدن مژه این است که 2 قاشق غذاخوری از روغن کرچک و ژل تازه آلوئه ورا ترکیب کنید و روی مژه بمالید.
  • روغن کرچک را به یاری یک گوش پاک کن در طول شب روی مژه بگذارید و صبح آن را بشویید. اضافه کردن چند قطره از این روغن به ریمل هم فکر خوبی است. اگر به نکاتی پیرامون آرایش های مجذوب کننده علاقه دارید به مطلب با این ترفند های آرایشی 10 سال جوان می شوید مراجعه کنید.

پوست لیمو ترش

برای پرپشت شدن مژه می توانید از پوست لیموترش هم بهره ببرید. پوست لیموترش حاوی ویتامین C، ویتامین B، اسید فولیک و انواع مواد مغذی دیگر است. این مواد برای پرپشت شدن مژه بسیار مفید هستند:

  • ترکیب پوست لیموترش با روغن کرچک یا زیتون باعث افزایش خواص تقویتی و پاک نمایندگی آن ها می گردد. یک قاشق غذاخوری پوست تقریبا خشک لیموترش را درون ظرف بریزید؛
  • اندازه کافی از روغن زیتون یا کرچک را به ظرف اضافه کنید تا پوست لیموترش در آن خیس بخورد. اجازه بدهید که این ترکیب چند هفته باقی بماند. سپس با فرچه ریمل تمیز، آن را قبل از خواب روی مژه ها بمالید. بگذارید تا روغن تمام شب روی مژه ها بماند و صبح، آن را با آب گرم بشویید. این کار را چند ماه تکرار کنید تا نتایج پرپشت شدن مژه را ببینید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب این 5 روش آسان موهای نازک شما را تقویت می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چند ترفند خانگی، برای داشتن مژه های پرپشت و بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند خانگی، برای داشتن مژه های پرپشت و بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید