گوگل احتمالاً هوش مصنوعی را جایگزین بخشی از کارمندان خود می نماید

به گزارش نکته های خرید، گوگل ظاهراً میخواهد کارکنان بخش فروش خود را که شغل آن ها به وسیله ابزار های هوش مصنوعی تازه این شرکت اتوماتیک شده است، اخراج کند یا اینکه آن ها در سِمت دیگری مشغول به کار شوند. در بخش فروش و تبلیغات گوگل بیش از 30 هزار نفر مشغول به کار هستند و گوگل به آن ها گفته است که در این بخش سازماندهی مجددی انجام خواهد داد.

گوگل احتمالاً هوش مصنوعی را جایگزین بخشی از کارمندان خود می نماید

براساس گزارش The Information، هنوز معین نیست که چه تعداد از کارکنان درنهایت تحت تأثیر تصمیم گوگل قرار خواهند گرفت. در اوایل امسال میلادی، گوگل تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی را شروع کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، گوگل در کوشش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه محتوا های تبلیغاتی به طور اتوماتیک در صفحات فرود یا لندینگ استفاده کند.

براساس گزارش ها، گوگل به کارمندان خود گفته است که کسب وکار تبلیغات را سازماندهی مجدد خواهد نمود. اگرچه این عبارت صریح نیست، اما می تواند به جایگزینی هوش مصنوعی به جای این کارکنان منتهی گردد. حدود 45 درصد از 30 هزار کارمند بخش تبلیغات روی پروژه هایی کار می نمایند که اکنون هوش مصنوعی می تواند آن ها را به سادگی انجام دهد. این بدان معناست که Bard یا Gemini می توانند تقریباً شغل نیمی از این افراد را تصاحب نمایند.

درحالی که هوش مصنوعی از بعضی جهات به مقدار یک انسان باهوش نیست، اما از جهات دیگر این توانایی را دارد که کار ها را بسیار سریع تر از یک انسان انجام دهد؛ این همان چیزی است که ترس از بیکاری را در بسیاری از مردم ایجاد می نماید.

منبع: انتخاب

به "گوگل احتمالاً هوش مصنوعی را جایگزین بخشی از کارمندان خود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل احتمالاً هوش مصنوعی را جایگزین بخشی از کارمندان خود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید