1.1 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از 22 استان خریداری می گردد

به گزارش نکته های خرید، تهران(پانا) - مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه خوزستان بیشترین میزان خرید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است گفت شبکه اتحادیه تعاون روستایی تا به امروز پیروز به خرید یک میلیون و 100 هزار تن گندم از 22 استان کشور شده است.

1.1 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از 22 استان خریداری می گردد

به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران(پات)، رامین گیلانشاهی اضافه نمود: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور در جهت سیاست های حمایتی و مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دستیابی به خوداتکایی در زمینه فراوری گندم، حمایت از کشاورزان و توسعه فعالیت های بازرگانی اقدام به خرید تضمینی و مباشرتی گندم در استان های فراوریکننده گندم نموده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه عملیات خرید توسط 265 مرکز خرید در سراسر کشور صورت گرفته است گفت: این میزان خرید 47 درصد گندم خریداری شده کشور را شامل می گردد.

گیلانشاهی به ادامه این طرح تا سرانجام شهریور ماه اشاره نمود و اظهار کرد: این طرح با شروع و سرانجام فصل برداشت دیگر استان های کشور به تدریج ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به 22 استانی که تا به امروز خرید گندم در آنها صورت گرفته است، گفت: تا به امروز در استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، فارس، قم، قزوین، سمنان و... خرید گندم انجام و یا در حال اجرا است.

وی اعلام نمود: طبق آمارها از حدود دو میلیون و 300 هزار تن گندم در سطح کشور خریداری شده، یک میلیون و 100 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی کشور خریداری شده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه این سازمان سهم بسزایی در خرید مباشرتی گندم کشور دارد، گفت: اکنون نیمی از گندم فراوری شده کشور توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

وی به ظرفیت و پتانسیل های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره نمود و اضافه نمود: این سازمان همیشه از تمام ظرفیت خود در زمینه خریدهای مباشرتی از جمله خرید گندم، کلزا، دانه های روغنی و چای استفاده می نماید.

گیلانشاهی با بیان اینکه اکنون تجارت بین شبکه ای در دستور کار ما واقع شده است، یادآور شد: امیدواریم در آینده ای نزدیک با راه اندازی طرح تجارت بین شبکه ای، به شکل فزاینده ای از ظرفیت مراکز جمع آوری برای سایر محصولات کشاورزی و ارائه آن در فروشگاه های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی در سراسر کشور استفاده گردد.

طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از 31 فروردین قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج هزار تومان رسید، یعنی مبلغ یک هزار تومان به هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم خرید تضمینی اضافه شد. این در حالی است که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم 2 هزار و 500 تومان بود که با حمایت دولت به پنج هزار تومان رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "1.1 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از 22 استان خریداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1.1 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از 22 استان خریداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید