ارتش آمریکا 15 هزار مین ضد نفر خریداری می نماید

به گزارش نکته های خرید، وب سایت پیمانکاری دولت آمریکا اظهار داشت ارتش این کشور درصدد خرید 15 هزار مین ضد نفر است.

ارتش آمریکا 15 هزار مین ضد نفر خریداری می نماید

وب سایت پیمانکاری دولت آمریکا خاطرنشان کرد ارتش این کشور درنظر دارد قراردادی برای خرید مین های ضد نفر کلی مور M18A1 منعقد کند.

بر اساس گزارش این وب سایت، ارتش آمریکا میخواهد سفارش 15 هزار مین ضدنفر کلی مور را به شرکت های سازنده بدهد.

مین های کلی مور، از یک چاشنی دستی برخوردار هستند که سرباز آن را کنترل می نماید و هنگامی که دشمنان از راستا مین عبور می نمایند منفجر می گردد. عملکرد این مین ها به گونه ای است که با کنترل از راه دور شلیک می گردد و مانند یک تفنگ ساچمه ای، توپ های فلزی را به داخل منطقه کشتار شلیک می نماید.

این توپ های فلزی با زاویه 60 درجه تا شعاع 100 متری پرتاب می شوند.

مین های کلی مور در درجه اول در کمین ها و به عنوان وسیله ای ضد نفوذ در برابر پیاده نظام دشمن استفاده می گردد. همچنین در مقابله با وسایل نقلیه بدون زره کاربرد دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از روی کار آمدن دستور باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا مبنی بر محدودیت استفاده از مین های ضد نفر در پیمان اتاوا را لغو کرد. پیش از این کشور های انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و بسیاری دیگر از کشور ها استفاده از این سلاح جنگی را ممنوع اعلام نموده بودند.

در پیمان اتاوا که با امضای 164 کشور از قاره های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در سال 1999 اجرایی شد، استفاده از مین های ضد نفر ممنوع اعلام شد. طبق این پیمان، کشور های امضا نماینده متعهد شدند از خرید مین های ضد نفر خودداری نمایند. اما آمریکا که از امضای این پیمان خودداری نموده بود تا سال 2014 به خرید این مین ها ادامه داد. در سال 2014 و همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، خرید این مین ها متوقف و استفاده از آن ها حتی بیرون از شبه جزیره کره ممنوع شد.

به گزارش سازمان بین المللی ضد مین، در سال های 1999 تا 2017 بیش از 120 هزار نفر بر اثر انفجار مین کشته یا مجروح شده اند و 87 درصد از قربانیان غیرنظامی و از جمله نیمی از آن ها کودک بوده اند.، باشگاه نکته های خرید

منبع: ایران آنلاین

به "ارتش آمریکا 15 هزار مین ضد نفر خریداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا 15 هزار مین ضد نفر خریداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید