استقلال سرمربی می خواهد نه دلقک! ، اعضای کمیته فنی گنجشک را جای بلبل انتخاب نکنند!

به گزارش نکته های خرید، پیشکسوت تیم استقلال تأکید کرد: وظیفه اعضای کمیته فنی انتخاب سرمربی در حد نام استقلال است.

استقلال سرمربی می خواهد نه دلقک! ، اعضای کمیته فنی گنجشک را جای بلبل انتخاب نکنند!

به گزارش نکته های خرید حسن روشن در خصوص اینکه سرمربی تیم استقلال هنوز نامشخص است، گفت: اینکه کمیته فنی 7 نفره در باشگاه استقلال تشکیل شده، اگرچه معمولاً چنین کمیته ای 5 نفره است ولی باز هم به سود تیم خواهد بود اگر با حکم نباشد و با تمامی اعضای چنین کمیته ای قرارداد بسته گردد. بستن قرارداد دو تا سه ساله با اعضای کمیته فنی باعث می گردد تا اعضا به خاطر آبروی خود هم که شده نهایت دقت و جدیت را به خرج دهند تا سرمربی خوبی برای تیم بزرگ استقلال انتخاب نمایند. آنها دست روی هر مربی نگذارند چون به محض اینکه تیم نتیجه نگیرد هواداران از چشم کمیته فنی می بینند پس اعضای کمیته آنچه در توان دارند برای انتخاب برترین سرمربی می گذارند.

**هواداران کمیته فنی را بازخواست می نمایند

وی ادامه داد: رزومه مربیانی که برای سرمربیگری استقلال مدنظر قرار می دهند اهمیت چندانی ندارند. اینکه شخصی در برترین کلاس مربیگری جهان هم مدرک گرفته باشد دلیل مستدلی برای انتخاب وی نیست. کارنامه و برنامه ای که آن مربی برای تیم ارائه می نماید دارای اهمیت است. اعضای کمیته فنی بدانند فردا روز که سرمربی استقلال انتخاب شد باید پشت سر انتخاب خود بایستند. اگر تیم پیروز نگردد و سرمربی ناپیروز باشد، هواداران آنها را بازخواست می نمایند. ضمن اینکه باید مدیرفنی در تیم باشد تا نظارت روی عملکرد سرمربی داشته باشد و نکات فنی لازم را به وی منتقل کند. اعضای کمیته فنی نمی توانند عکس بلبل نشان دهند و گنجشک برای تیم انتخاب نمایند. در ضمنً حضور در کمیته فنی احتیاج به رزومه و کارنامه فرد ندارد، اگر تئوریسین خوبی باشند برای حضور در کمیته کافی است چون باید تشخیص درستی داشته باشند و هر شخصی را به عنوان سرمربی معرفی ننمایند.

**کمیته فنی مثل شیر پشت انتخاب خود باشد

پیشکسوت تیم استقلال تأکید کرد: وظیفه اعضای کمیته فنی انتخاب سرمربی در حد نام استقلال است. شخص نمی تواند سرمربی را انتخاب کند. همه اعضا حق اظهارنظر دارند و جمع آرا منجر به انتخاب سرمربی گردد. باید یک هفته روز و شب وقت بگذارند و برترین گزینه را معرفی نمایند، استدلال کافی هم برای دفاع از گزینه ای که معرفی نموده اند، داشته باشند. اگر تمام جوانب را بسنجند مثل شیر پشت انتخاب خود می مانند چون در برد و باخت مربی سهیم هستند. اینکه نام چند مربی را به ترتیب اولویت به حجت کریمی سرپرست باشگاه داده اند تا او با این مربیان مذاکره کند و سرمربی تیم انتخاب گردد که کار صددرصد غلطی است. کمیته فنی باید با گزینه های مربیگری استقلال وارد صحبت شوند و برترین را انتخاب نمایند. بعد سرمربی قرارداد ببندد نه اینکه اسامی را بدهند تا سرپرست باشگاه که مدیرعامل هم نشده سرمربی استقلال را انتخاب کند.

** کمیته فنی موظف به انتخاب سرمربی است

وی یادآور شد: استقلال احتیاج به آدم بادمجان دور قاب چین ندارد. اگر سرپرست باشگاه استقلال به تنهایی سرمربی را انتخاب می کرد مسئله ای نبود ولی حالا که نام کمیته فنی به میان آمده، اعضای آن نباید نام چند نفر را بر حسب اولویت به سرپرست بدهند تا او وارد مذاکره گردد چون مسائل فنی در این بین مطرح می گردد و سرپرست شناخت فنی ندارد تا بخواهد سرمربی تیم را انتخاب کند. در صورتی که تیم پیروز نباشد این کمیته فنی است که باید جواب بدهد چون آنها مسئول انتخاب سرمربی بوده اند و اگر بخواهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نمایند هواداران حرف شان را قبول نمی نمایند چون کمیته فنی موظف به انتخاب سرمربی بوده است. مثل پارسال نیست که ریکاردو ساپینتو را آوردند و وقتی رفتار او را کنار زمین دیدیم گفتیم استقلال دلقک نمی خواهد بلکه سرمربی می خواهد. آنکه ساپینتو را آورد یک دلالی بود که توانست مدیرعامل را متقاعد کند ولی الان نباید اشتباه سال قبل را تکرار کند. اگر قرار است حجت کریمی سرمربی استقلال را انتخاب کند احتیاجی به کمیته فنی نبود. خود کریمی بدون دادن حکم، یک نفر را پیدا می کرد تا سرمربی استقلال گردد.

**مربیان ایرانی ثابت نمایند کی روش اشتباه نموده

روشن در خصوص اینکه از نظر وی سرمربی داخلی برای استقلال بهتر است یا خارجی، توضیح داد: برترین مربی باید برای استقلال و پرسپولیس انتخاب شوند. اگر سرمربی خارجی آورده می گردد نباید مربی بی کیفیتی باشد. خوشحالم که دست مربیان خارجی سطح پایین در ایران تا حدود زیادی کوتاه شده و به مربیان خوب داخلی اعتماد می گردد. مربیان ایرانی بیایند ثابت نمایند کی روش اشتباه گفته که شما سرمربی ندارید. اتفاقاً مربیان خوبی هم داریم. اگر برای استقلال یا پرسپولیس مربی خارجی می آورند مربی پیروز بیاورند نه اینکه یکی را بیاورند که کار بلد نباشد و اینجا در پی مطرح شدن باشد تا یک سال بعد معروفیت پیدا کند و به تیم دیگری برود.

**دلیلی ندارد به مهاجم بابت گل زدن پاداش داد

پیشکسوت تیم استقلال اعلام نمود: قرارداد سه ساله با سرمربی خوب خارجی بسته گردد و یکی از کارهای وی نظارت مستقیم روی آموزشگاه باشگاه باشد. فردی که جوانگرایی کند و از تیم های امید و جوانان بازیکن اضافه کند. دلیل اصلی بدهی ها خرید بازیکنان کم کیفیت است که به 10 برابر قیمت از دلال می خرند. وزیر ورزش می گفت وقتی مهاجم خارجی آورده می گردد، کار مهاجم گلزنی است. چه دلیلی دارد برای هر گلی که می زند پاداش بگیرد. وزیر درست می گفت چون دلیل ندارد مهاجم بابت انجام وظیفه اش پاداش بگیرد. در استقلال هم با مهاجم قرارداد بسته اند بابت هر گلی می زند پاداش بگیرد. مثل این می ماند دروازه بان تیم هر موقعیت خوب گلزنی را مثل پنالتی گرفت پاداش بگیرد.

**امیدوارم کریمی برترین تصمیم ها را بگیرد

روشن در خصوص کادر مدیریتی باشگاه استقلال گفت: استقلال احتیاج به هیئت مدیره قوی دارد تا آنها مدیرعامل را انتخاب نمایند. بعد در تمامی موارد به شکل درستی مدیریت نمایند. مدیرعامل هم در تمامی زمینه ها کمیته های باشگاه را با نظر هیئت مدیره انتخاب کند و اعضای کمیته ها تمامی افراد مسئول را در باشگاه انتخاب نمایند و مدیرعامل امضا کند. اینکه استقلال با سرپرست اداره می گردد حتی با وجود آنکه اختیارات مدیرعامل را دارد ولی اصلاٌ درست نیست. باید به افرادی مسئولیت دهند که آبرو برای آنها اهمیت داشته باشد. باید به هیئت مدیره و مدیرعامل حقوق داد و در مقابل از آنها برترین کار را خواست. کریمی آدم خوبی است و امیدوارم برترین تصمیم ها را بگیرد ولی چون راه را درست برای او پیش نبرده اند امکان اشتباه در تصمیم گیری ها وجود دارد. شاید فردا روز که مدیرعامل انتخاب شد اصلاً در هیئت مدیره هم جایی نداشته باشد چه رسد به اینکه مدیرعامل گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "استقلال سرمربی می خواهد نه دلقک! ، اعضای کمیته فنی گنجشک را جای بلبل انتخاب نکنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال سرمربی می خواهد نه دلقک! ، اعضای کمیته فنی گنجشک را جای بلبل انتخاب نکنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید