اسکاتلندی ها حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند

به گزارش نکته های خرید، خبرگزاری خبرنگاران- در پی مدیریت همه گیری ویروس کرونا از سوی لندن که نقدها بسیاری برانگیخت، درخواست ها برای استقلال اسکاتلند شدت گرفته است.

اسکاتلندی ها حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند

به گزارش خبرگزاری نکته های خرید به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند روز شنبه در کنگره حزب استقلال طلب اسکاتلند که ریاست آن را بر عهده دارد، اعلام خواهد نمود که هرگز تا به این اندازه برای استقلال از انگلیس مطمئن نبوده است.

رئیس حزب ملی اسکاتلند در جمع اعضای این حزب خواهد گفت: به وضوح استقلال مد نظر است، با یک هدف مشترک، فروتنی و سخت کوشی، من هرگز تا به این اندازه مطمئن نبودم که آن را محقق خواهیم کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری انگلیسی (PA)، استورجن در نشست امروز اعلام خواهد نمود: هر چند که هدف اصلی ما باید از بین بردن همه گیری کووید-19 در سرزمین مان باشد، اسکاتلند باید برای آنچه بعد اتفاق می افتد آماده باشد.

در پی مدیریت همه گیری ویروس کرونا از سوی لندن که نقدها بسیاری برانگیخت، درخواست ها برای استقلال اسکاتلند که مهمترین هدف نیکلا استورجن محسوب می گردد شدت گرفته است.

به گفته سروزیر اسکاتلند، یک نظرسنجی که اوایل اکتبر توسط موسسه ایپسوس موری اجرا شده است، نشان می دهد که تا 72 درصد افکار عمومی از مدیریت وی در همه گیری ویروس کرونا راضی هستند.

بنابراین، به نظر می رسد با نزدیکی انتخابات محلی که ماه مه برگزار خواهد شد، حزب وی از موضعی قوی برخوردار است. حزب ملی اسکاتلند احتمالا در مجلس کرسی های متعددی را به دست خواهد آورد.

استورجن ماه سپتامبر وعده داده بود که به رغم مخالفت لندن، پیش از انتخابات محلی شرایط و تاریخ همه پرسی دوم درخصوص استقلال اسکاتلند را مشخص کند.

چنین همه پرسی در سال 2014 نیز برگزار شده بود و 55 درصد اسکاتلندی ها به ماندن در انگلیس رای داده بودند. پس از آن، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با این استدلال که که برگزاری چنین همه پرسی یک بار در یک نسل اتفاق می افتد، بار ها اجازه برگزاری یک همه پرسی جدید را منتفی دانسته است.

اما استورجن می گوید که برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) شرایط را برای اسکاتلندی ها تغییر داده است. بیشتر اسکاتلندی ها در سال 2016 به همه پرسی در خصوص برگزیت رای منفی داده بودند.

سروزیر اسکاتلند روز شنبه در کنگره حزب خود خواهد گفت: مردم اسکاتلند حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اسکاتلندی ها حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلندی ها حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید