اعداد و ارقام داده های اینترنت اشیا، فاصله زیادی با واقعیت دارد

به گزارش نکته های خرید، اینترنت اشیا Internet of Things ‪(IoT)) مفهومی نو در دنیای فناوری و ارتباطات است. به صورت خلاصه میتوان آن را فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده به وسیله شبکه های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می سازد.

اعداد و ارقام داده های اینترنت اشیا، فاصله زیادی با واقعیت دارد

فرآیند ارسال داده ها در فناوری اینترنت اشیا بدین ترتیب است که به سوژه مورد نظر یک شناسه یکتا و یک پروتکل اینترنتی (IP) تعلق می گیرد که داده های لازم را برای پایگاه داده مربوطه می فرستد داده هایی که به وسیله ابزارهای مختلف از قبیل گوشی های تلفن همراه و انواع رایانه ها و تبلت ها قابل مشاهده هستند. در ادامه با نکته های خرید همراه باشید.

در پی همین موضوع درباره این علم و ابعاد مختلف تحقیقات فراوانی انجام گرفته است و اعداد و ارقام زیادی درباره هزینه و آمارهای گوناگون درخصوص آن ابلاغ شده است.

حال به تازگی، یافته های موسسه تحقیقاتی IDTechEx نشان می دهد در خصوص بعضی ویژگی های اینترنت اشیا و اندازه استقبال از آن اغراق شده و دور از فکر است سرعت تحقق این پدیده آن طور باشد که قبلا اعلام شده بود.

این گزارش نشان می دهد در خصوص پدیده یاد شده ابهامات زیادی است، زیرا هنوز تعیین نیست چه استانداردهایی در این زمینه وضع شده و چه محصولاتی بر همین اساس طراحی می گردد.

بر اساس این گزارش اگرچه شرکت های تجاری و فناوری سالانه در حال صرف میلیاردها دلار هزینه در حوزه اینترنت اشیا هستند، اما مجموع هزینه های انجام شده در این مورد در دنیا هنوز در سطح مبه وسیلهی قرار گرفته و به اندازهی که قبلا اعلام شده بود بالا نیست. پیش بینی های گذشته از این حکایت دارد که صرف مخارج بی سابقه در حوزه اینترنت اشیا در سال های 2015 و 2016 بوده است.

از سوی دیگر در زمینه تعداد وسایل و ابزار سازگار با اینترنت اشیا نیز تا حد زیادی اغراق انجام شده است. بر اساس پیش بینی های قبلی قرار بود تا سال 2020 حدود 50 میلیارد ابزار و وسیله مختلف با اینترنت اشیا سازگار گردد، اما اکنون تعیین نیست که رقم واقعی با این اعداد فاصله قابل توجهی دارد.

در بخشی از گزارش IDTechEx آمده است: بر اساس پیش بینی های ما قرار نیست ده ها میلیارد وسیله به اینترنت اشیا متصل شده چون تا سال 2016 تعداد وسایل عرضه شده سازگار با این پدیده بسیار کم است. به نظر می رسد پیش بینی های غیرواقعی حبابی شکلی در خصوص آینده شکل گرفته است که با واقعیت های فیزیکی ناسازگار بوده و این پیروزی خیال بر واقعیت است.

بر اساس پیش بینی IDTechEx تعداد وسایل متصل به اینترنت اشیا در سال 2020 از مرز یک میلیارد وسیله فراتر نمی رود. هزینه های انجام شده در خصوص اینترنت اشیا هم سال جاری به یک میلیارد دلار رسیده و با رشدی انفجاری در سال 2018 به 73 میلیارد دلار و در سال 2027 به 322 میلیارد دلار می رسد. بخش عمده این مبالغ برای هوشمند سازی لوازم خانگی و منازل و همین طور در بخش کشاورزی هزینه شده و استفاده از حسگرهای اینترنت اشیا چندان متداول نیست.

منبع: الی گشت

به "اعداد و ارقام داده های اینترنت اشیا، فاصله زیادی با واقعیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام داده های اینترنت اشیا، فاصله زیادی با واقعیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید