اینترنت ثابت از موبایل مقرون به صرفه تر است
به گزارش نکته های خرید، نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کاربران اینترنتی درصورتی که کیفیت خوبی از شبکه ثابت دریافت کنند، به دلیل قیمت بالای بسته ها موبایل، به سمت اینترنت ثابت می فرایند که صرفه بیشتری برایشان دارد.
به گزارش گروه علمی و دانشگاهی نکته های خرید به نقل از شرکت ارتباطات زیر ساخت ، سجادبنابی نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کاربران اینترنتی درصورتی که کیفیت خوبی از شبکه ثابت دریافت کنند، به دلیل قیمت بالای بسته ها موبایل، به سمت اینترنت ثابت می فرایند که صرفه بیشتری برایشان دارد.
وی با اشاره به ترغیب کاربران به استفاده از اینترنت ثابت افزود: با اجرای این پروژه می توانیم تا پایان سال، حدود پنج میلیون کاربر جدید اینترنت ثابت داشته باشیم و به این روش سعی کردیم مصرف را به سمت اینترنت ثابت ببریم.
بنابی درباره میزان تمایل کاربران به استفاده از اینترنت ثابت به جای موبایل، بیان نمود: اینترنت ثابت حجمی نیست و معمولا در یک سرعت تعیین، با حجم بالا ارائه می شود. برای مثال شما می توانید سالانه از یک اپراتور، 3600 گیگ اینترنت دریافت کنید که خیلی بیشتر از بسته های حجمی موبایل است. بنابراین کاربر اگر کیفیت خوبی از شبکه ثابت بگیرد، ترجیح می دهد از اینترنت ثابت استفاده کند تا موبایل، چون قیمت بسته های موبایل زیاد است.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بهبود کیفیت را با ارائه VDSL و FTTH شروع کردیم، افزود: در سال های گذشته، حجمی از ظرفیت FCP ها خالی مانده بود و به دلیل همین کیفیت پایین، مردم از اینترنت ثابت استفاده نمی کردند. وزارت ارتباطات سعی کرد با راه اندازی سامانه xdslplus ثبت نام کاربران برای سرویس ADSL را تسهیل کند و زمان ثبت نام از یک هفته تا یک ماه به 48 ساعت کاهش دهد.
بنابی ادامه داد: بدین ترتیب اگر در مرکز مخابراتی ظرفیت ADSL وجود داشته باشد، هرکس می تواند ظرف 48 ساعت، سرویس خود را تحویل بگیرد. ما این زمان را کوتاه کرده و همه ارائه دهندگان خدمات ثابت مخابرات و FCP ها را موظف کردیم اطلاعاتشان را در پورتال سازمان تنظیم مقررات بگذارند که مردم آنجا درخواست می دهند و درخواستشان با توجه به ظرفیت موجود، بررسی می شود. همچنین مردم با سامانه نت سنج پلاس می توانند ببینند کدام اپراتور در منطقه شان سرویس ثابت باکیفیت تری دارد.
وی درباره مسائل FCP ها و کیفیت پایین شبکه ثابت به دلیل عدم سرمایه گذاری توضیح داد: از یک طرف توسعه شبکه ثابت به سرمایه گذاری FCP ها نیاز داشت، از آن طرف چون درآمد FCP ها از شکبه ثابتشان کم بود، به سرمایه گذاری علاقه مند نبودند و به همین دلیل کیفیتشان همچنان پایین تر می ماند و مردم هم کمتر به آنها مراجعه می کردند و به دنبال آن، درآمد شرکت ها هم افزایش نمی یافت. اما با شیوع کرونا و ارائه بسته تشویقی اینترنت ثابت، این حلقه تشدید شونده شکست.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان افزود: ابتدا که تقاضا بالا رفت، از آن طرف مردم به دنبال کیفیت بالا بودند و سرعت های سه مگابیتی به دردشان نمی خورد و به سرعت بالاتر از 20 مگ نیاز داشتند. با افزایش تقاضا، سرمایه گذاری برای راه اندازی خدمات VDSL و FTTH برای شرکت های FCP توجیه اقتصادی پیدا می کند، از آن طرف هم سازمان تنظیم مقررات با پی گیری برای رفع انحصار مخابرات به FCP ها کمک می کند تا از کابینت ها و فیبرهای مخابرات در شهرها استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری فارس