به کدام دیدنی های ازمیر سر بزنیم؟

به گزارش نکته های خرید، وقتتان را در جاذبه های ازمیر بگذرانید

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، شهری کاملاً فرهنگی و لیبرال است. خلیج زیبا و لاجوردی ازمیر که اطراف آن را باغ های گل احاطه نموده اند، از دیرباز و از زمانی که جزو یکی از شهرهای یونانی اسمیرنا (Smyrna) بوده است، از بنادر مهم دریای اژه محسوب می گردد و اسکله کوردون آن مثل همه اسکله های جهان پر جنب و جوش و مجذوب کننده است.

به کدام دیدنی های ازمیر سر بزنیم؟

بازار کمرالتی (Kemeralti)

بازار پر پیچ و خم کمرالتی که از میدان کناک (Konak) تا آگورای باستانی ادامه دارد، متعلق به قرن 17 میلادی بوده و دارای مغازه ها، غذاخوری ها، کارگاه های مختلف و مسجد، قهوه خانه، چای خانه و کنیسه است. برای تماشا ازمیر واقعی باید یک روز کامل وقت گذاشت و در خیابان های رنگارنگ و شلوغ بازار قدم زد و از زیارتگاه های تاریخی، حیاط های مخفی و کاروان سراهای بزرگ آن تماشا کرد. اینجا در واقع یک مجموعه محلی است که قلب و روح واقعی شهر را به تصویر می کشد.

مجموعه اصلی بازار آنافار تالار کادسی(Anafartalar Caddesi) که از آن و حصار تاریخی، Şadırvan و مسجد Kestanepazarı می توانید به عنوان نشانه برای پیدا کردن مسیرها بهره ببرید. ممکن است در بازار گم شوید، حتی مردم محلی هم در این بازار بزرگ گم می شوند، اما سر در آوردن غیر منتظره از یک نقطه تماشای دیگر، جزو جذابیت های بازار است.

در بازار از Kızlarağası Hanı که یک انبار و کاروان سرای متعلق به دوره عثمانی است و در سال 1744 ساخته شده است و شبیه bedesten İç در بازار معروف و بزرگ استانبول است نیز تماشا کنید. از جاذبه های دیگر بازار می توان به قهوه خانه های بخش Kahveciler Sokak بین مسجد حصار و Kızlarağası Han که معروف ترین قهوه های ترک را سرو می نمایند و بعلاوه بخش Havra Sokak که در محله تاریخی یهودیان شهر واقع شده است، اشاره نمود. اگر می خواهید یک روز کامل را صرف لذت بردن از غذاهای داخل و اطراف بازار کنید، می توانید برای گشت های غذاخوری مختص ازمیر ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که منطقه بازار، به خصوص Havra Sokağı در شب امن نیست.

کوردون (Kordon)

تصور زندگی در ازمیر بدون اسکله کوردون که در شمال از میدان جمهوری تا آلسانکاک (Alsancak) و در جنوب از بندر کناک (konak) تا میدان کناک (konak meydani) امتداد دارد، بسیار سخت است. در جریان بازسازی شهر، این منطقه ها چمن کاری شده اند، دارای محل عبور دوچرخه و پیاده رو و کافه و رستوران و کافه تریا هستند. مردم محلی در آخر روز برای دیدار با دوستان، استراحت بر روی چمن ها و تماشا غروب زیبای خورشید به این محل می آیند. در کوردون جاذبه ها و موزه های تماشای مختلفی وجود دارند که در این میان می توان به کشتی موزه زبیده هانیم (Zübeyde Hanım Museum Ship)، مرکز هنری آرکاس و موزه آتاتورک اشاره نمود. در اینجا امکان کرایه دوچرخه و کالسکه سواری هم فراهم شده است.

میدان کناک

این میدان بزرگ که در سال 1872 در امتداد پیاده روی بلوار جمهوری احداث شده، به نام خانه دولت در عصر برجسته عثمانی نام گذاری شده است و نشان دهنده قلب شهر است. در اینجا برج ساعت کناک و مسجد زیبای یالی (Yalı) واقع شده است که در سال 1755 احداث شده است که دیواره های آن با کاشی های Kütahya تزیین شده است.

منبع: الی گشت

به "به کدام دیدنی های ازمیر سر بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کدام دیدنی های ازمیر سر بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید