توافق اولیه ارتش و نخست وزیر سودان به منظور تشکیل دولت

به گزارش نکته های خرید، رویترز به نقل از هیئت فرستاده سازمان ملل در سودان از دستیابی ارتش و نخست وزیر این کشور به توافق اولیه در راستای سرانجام دهی به اختلافات داخلی و تشکیل دولت اطلاع داد.

توافق اولیه ارتش و نخست وزیر سودان به منظور تشکیل دولت

طبق این گزارش، توافق احتمالی، شامل بازگشت عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده سودان به سِمت خود و تشکیل دولت تکنوکرات خواهد بود.

علاوه بر این، طبق توافق مذکور که هنوز نهایی نشده است، پیش بینی می گردد شرایط اضطراری در سودان سرانجام یافته و قانون اساسی نیز دچار بعضی اصلاحات گردد.

لازم به ذکر است که روز گذشته 12 آبان، یک منبع نزدیک به عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده سودان اظهار داشت که توافقی میان حمدوک و فرمانده ارتش سودان صورت نگرفته و رایزنی ها میان طرفین همچنان ادامه دارد.

وزارت فرهنگ و رسانه سودان روز دوشنبه اظهار داشت که حمدوک خواهان مشروعیت حکومت و مؤسسات انتقالی می باشد و معتقد است که آزادی وزیران و ادامه کار شورای وزیران با تمامی اعضایش، راه خروج از بحران موجود در سودان است.

حمدوک با تاکید بر اینکه طبق تصمیمات کودتا که در 25 اکتبر صادر شده، هیچ توافقی میان او و نظامیان ارتش سودان صورت نگرفته، اعلام کرد که شرایط باید آنگونه گردد که در 24 اکتبر بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توافق اولیه ارتش و نخست وزیر سودان به منظور تشکیل دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه ارتش و نخست وزیر سودان به منظور تشکیل دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید