4 فیلم بازی های گرسنگی از بدترین تا برترین

به گزارش نکته های خرید، در سال 2012 فرایند فراوری فرانچایز های سینمایی بزرگسالان در اوج خود بود و هواداران سرسخت ژانر بزرگسالان، پس از اکران قسمت دوم فیلم سپیده دم و فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 در پی جایگزینی برای پر کردن جای خالی این آثار بودند تا این که یک اقتباس سینمایی از سری رمان های محبوب کالینز، بازی های گرسنگی، منتشر شد.

4 فیلم بازی های گرسنگی از بدترین تا برترین

بازی های گرسنگی یکی از آخرین اقتباسات پیروز پاد آرمانشهری با روایتی قدرتمند از کنترل سیاسی، نابرابری و بقا بود که در آن، شاهد نقش آفرینی تحسین برانگیز جنیفر لارنس به عنوان قهرمان مورد احترام داستان، کتنیس اوردین، جاش هاچرسون در نقش پسر طلایی نانوا و دونالد ساترلند در نقش رئیس پنم، اسنو بودیم.

با وجود پیروزیت فیلم اول و دوم، دو فیلم سرانجامی این فرانچایز از کاهش علاقه مخاطبان به فرنچایزهای سینمایی بزرگسالان ضربه خوردند. در سال 2014 قسمت اول فیلم زاغ مقلد، در طول سالی پر از محتوای بزرگسالانه منتشر شد که شامل آثاری مانند سنت شکن، دونده مارپیچ و آموزشگاه خون آشامان بودند که در ادامه فرایند دیگر آثار مشابه مثل پرسی جکسون: دریای هیولاها، موجودات زیبا، میزبان و سازهای فانی: شهر استخوان ها که در سال 2013 منتشر شدند، اکران گردیدند.

علی رغم کاهش علاقه مخاطبان به فرانچایزهای سینمایی بزرگسالان، هر چهار فیلم سری بازی های گرسنگی، از جمله دو قسمت سرانجامی، همچنان پس از تقریبا یک دهه پس از نمایش اولین فیلم، جذابیت خاص خود را دارند. پس بدون مقدمه، به سراغ آنالیز و رتبه بندی فیلم های این مجموعه می رویم.

4. بازی های گرسنگی: زاغ مقلد - قسمت 2 (The Hunger Games: Mockingjay - Part 2)

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • بازیگران: جنیفر لارنس، لیام همسورث، جاش هاچرسون
  • تاریخ انتشار: 2015
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

قسمت سرانجامی فرنچایز به کارگردانی فرانسیس لارنس عمدتا به خود رمان وفادار بود و متاسفانه مانند رمان، از نظر کارشناسان و منتقدان چندان پیروز نبود. آخرین فیلم مجموعه بازی های گرسنگی با ریتمی سریع و نامرتب دست و پنجه نرم می نماید. 30 دقیقه آخر قسمت 2 بسیار نامعقول است. خطوط اصلی داستان و به خصوص پیامدهای مرگ پریم که باید زمان بیشتری به او اختصاص داده می شد، نادیده گرفته می شوند. شخصیت های اصلی، به ویژه کتنیس و گیل (لیام همسورث)، دستخوش تغییراتی عمده می شوند که نسبتا ناشناخته هستند. همان طور که گفته شد، به هر حال، باز هم شاهد لحظاتی عالی در قسمت نهایی این مجموعه، از تیر غیرمنتظره کتنیس که کوین را می کشد تا لحظات آرام بین بوگز (ماهرشالا علی) و کتنیس هستیم. با این حال، سه فیلم اول، تنش لازم برای یک سرانجام بندی حماسی را ایجاد کردند اما مرغ مقلد - قسمت 2 کمی ناامیدنماینده بود.

3. بازی های گرسنگی: زاغ مقلد - قسمت 1 (The Hunger Games: Mockingjay - Part 1)

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • بازیگران: جنیفر لارنس، لیام همسورث، جاش هاچرسون
  • تاریخ انتشار: 2014
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

سومین قسمت سری به کارگردانی فرانسیس لارنس، درست زمانی که محبوبیت فرانچایزهای سینمایی بزرگسالان رو به کاهش بود اکران شد. علی رغم پیروزیت دو فیلم اول این فرنچایز، هیاهوی کم پیرامون مرغ مقلد - قسمت 1 نشان دهنده این بود که آثار پاد آرمانشهری بزرگسالانه (و حتی فیلمی به محبوبیت بازی های گرسنگی) در حال محو شدن از رادار مخاطبان هستند. همان طور که گفته شد، مرغ مقلد - قسمت 1 با وجود ایراداتش، لزوما فیلم بدی نیست. قسمت سوم مانند بسیاری از مجموعه های سینمایی و رمان های پاد آرمانشهری (مانند سنت شکن و دونده مارپیچ) از فرمول پیروز فیلم های قبلی دور شد و سعی در توسعه دنیای داستان در مقیاسی بزرگ تر و به شکلی غیرضروری داشت. مرغ مقلد - قسمت 1 اولین فیلم در این مجموعه است که در آن، خبری از بازی های گرسنگی سالانه نیست که همین مسئله برای بعضی مخاطبان خوشایند نبود. با این حال، این فیلم بعضی از قوی ترین صحنه های غم انگیز در کل مجموعه، از بمب گذاری در بیمارستان منطقه 8 تا یک صحنه سرانجامی دلخراش را به نمایش می گذارد. جنیفر لارنس در نقش کتنیس پس از وقایع فیلم قبلی، با استرسی شدید دست و پنجه نرم می نماید و سعی دارد با غم و اندوه از دست دادن پیتا کنار بیاید.

2. بازی های گرسنگی (The Hunger Games)

  • کارگردان: گری راس
  • بازیگران: جنیفر لارنس، لیام همسورث، جاش هاچرسون
  • تاریخ انتشار: 2012
  • امتیاز راتن تومیتوز: 84 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.4 از 10

بازی های گرسنگی به کارگردانی گری راس، اولین فیلم این سری و موردانتظارترین اقتباس سینمایی پس از هری پاتر و گرگ و میش بود و به جرات می توان گفت که انتظارات هواداران را برآورده کرد. بازی های گرسنگی با تعلیق وحشتناک و اجرای فوق العاده گروه بازیگران، به ویژه جنیفر لارنس، توجه همگان را به خود جلب کرد. بازی های گرسنگی، لارنس را که پیش از این در فیلم های مستقل ظاهر شده بود و بازی تکان دهنده و خیره نماینده ای در نقش کتنیس اوردین، یکی از شجاع ترین و الهام بخش ترین قهرمان های ژانر بزرگسالان ارائه داد، به سمت ستاره شدن سوق داد. بازی های گرسنگی که در سال 2012 و هم زمان با سپیده دم - قسمت 2 منتشر شد، در گیشه اوج گرفت و ثابت کرد که سری بزرگ بعدی سینما در ژانر بزرگسالان است. این فیلم با نمایش خیره نماینده ظلم کپیتال و داستان تکان دهنده بازی ها، اثری لذت بخش برای هواداران این کتاب و سایر مخاطبان محسوب می گردد.

1. بازی های گرسنگی: اشتعال (The Hunger Games: Catching Fire)

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • بازیگران: جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، جنا مالون
  • تاریخ انتشار: 2013
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10

قسمت دوم، بازی های گرسنگی: اشتعال به کارگردانی فرانسیس لارنس، حتی از اولین فیلم فرانچایز نیز بالاتر قرار می گیرد و پیروز تر است. اشتعال دارای بعضی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های سری از جمله فینیک (سم کلافلین) و یوهانا (جنا مالون) است. هیجان بازی ها افزایش می یابد، زیرا همه قهرمانان مجبور به بازگشت هستند تا یک بار دیگر تا سر حد مرگ رقابت نمایند. قسمت دوم فیلم با بازگشت قهرمانان، عمیق تر به سیاست بازی ها می پردازد، زیرا گروه هایی مخفیانه شکل می گیرند تا بقای کتنیس را به عنوان نماد شورش تضمین نمایند. در این فیلم شاهد واکنش کتنیس به احساسات پیتا نسبت به او هستیم و کتنیس متوجه می گردد که این پسر چقدر خوب و دلپاک است. عزم پایدار آن ها برای تضمین بقای یک دیگر، حتی با دانستن این که این اقدامات به معنای مرگ خودشان است، نشان دهنده تکامل رابطه آن ها پس از زنده ماندن در اولین بازی است. کتنیس و پیتا مسلما از محبوب ترین کاراکترها در ژانر بزرگسالان هستند و اشتعال به خوبی این موضوع را به تصویر می کشد.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 فیلم بازی های گرسنگی از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 فیلم بازی های گرسنگی از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید