جمع آوری 150 معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال

به گزارش نکته های خرید، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری حدود 150 معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش بیش از 87 درصدی داشته است.

جمع آوری 150 معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال

محمدسعید یاری هشتم تیرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری از کشف یک تن موادمخدر در سه ماهه ابتدایی سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: کشفیات در این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 61 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری حدود 150 معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش بیش از 87 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان نمود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری 458 طرح محله محور در بحث مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است، گفت: در همین مدت 1117 نفر در راستای مبارزه با موادمخدر در استان دستگیر شده اند و سه باند عمده توزیع موادمخدر هم متلاشی شده است.

پژوهش های سطحی در حوزه اعتیاد بانوان راهگشا نخواهد بود

در ادامه جلسه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با انتقاد از شیوه پژوهش در حوزه اعتیاد زنان در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عموما اعتیاد در بین بانوان برای بسیاری از افراد جامعه قابل قبول نیست، در صورتی که آسیب اعتیاد در زنان به مراتب بیش تر از اعتیاد در بین مردان است.

وی ادامه داد: پژوهش در حوزه اعتیاد زنان و دختران باید دقیق و کارشناسی باشد، پژوهش های سطحی در این حوزه نمی تواند راهگشا باشد.

علیمحمدی نام کرد: یکی از علت های گرایش دختران به مصرف موادمخدر و دخانیات رسیدن به نوگرایی از دیدگاه خودشان است، آنان با این کار می خواهند در جمع های محبت آمیز خود را ثابت کنند، اما در این طرح پژوهشی به این مسئله پرداخته نشده است.

شناسایی 35 هزار معتاد در چهارمحال و بختیاری

در خاتمه جلسه سید قدیر مرتضوی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق آمارها حدود 35 هزار معتاد در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت 15 تا 64 سال حدود 10.46 درصد است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 3226 کیلوگرم انواع موادمخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شده است و در راستای مبارزه با موادمخدر در استان 1466 نفر دستگیر شده اند، همچنین در این مدت 11 دستگاه موتورسیکلت و 132 خودرو هم توقیف شد.

مرتضوی بیان نمود: در حال حاضر 198 دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ های ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری موجود است، در سال گذشته وجوه حاصل از فروش اموال مصادره شده حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان بود.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری نام کرد: در عرصه درمان و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در سال گذشته 27 هزار 949 نفر در مراکز دارویی و اقامتی ترک اعتیاد پذیرش شده اند، همچنین در سال گذشته بر اثر سوء مصرف موادمخدر در استان دو زن و 26 مرد جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جمع آوری 150 معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری 150 معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید