رضایی: هیچ رویدادی را برای کسب سهمیه پارالمپیک از دست نمی دهیم

به گزارش نکته های خرید، هادی رضایی در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک توکیو در صورتی برای کمیته بین المللی پارالمپیک قطعی و نهایی به حساب خواهد آمد که از طرف کمیته ملی المپیک مربوطه اعلام آمادگی رسمی برای استفاده از آن انجام گردد، گفت: نام نویسی قطعی در خصوص سهمیه های کسب شده برای رشته های مختلف متفاوت است. تا به امروز این اقدام در خصوص بعضی رشته ها اجرا شده اما به خاطر کرونا و تأثیراتی که بر رویدادهای ورزشی گذاشته، ثبت نام دیگر رشته ها انجام نشده است.

رضایی: هیچ رویدادی را برای کسب سهمیه پارالمپیک از دست نمی دهیم

وی توضیح داد: بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره و والیبال نشسته رشته هایی هستند که ثبت نام لازم برای استفاده از سهمیه توزیعی در آنها اجرا شده است. شرایط کاروان ایران هم در این رشته ها تعیین شده است اما در خصوص سایر رشته ها که عموماً انفرادی هستند، هنوز ثبت نام ها صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیته ملی پارالمپیک لغو بسیاری رویدادهای گزینشی پارالمپیک در رشته های مختلف را دلیل این موضوع مطرح کرد و ادامه داد: خب قاعدتاً باید مسابقات انتخابی برگزار و تکلیف سهمیه ها در هر رشته به صورت کامل تعیین می شد، سپس کشورها موضع خود را نسبت به سهمیه هایی که در اختیارشان گذاشته شده، تعیین می کردند.

رضایی تاکید نمود: به خاطر برگزار نشدن مسابقات گزینشی رشته های مختلف، زمان ثبت نام برای سهمیه های رشته های مختلف تغییر کرد. تا 10 اردیبهشت ماه سال آینده که اول ماه میلادی به حساب می آید برای ثبت نام فرصت است البته به شرط برگزار شدن مسابقات انتخابی و کلاس بندی آنها.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک همچنین در خصوص برنامه این کمیته برای حضور در رویدادهای گزینشی پیش روی پارالمپیک در رشته های مختلف گفت: برای تعیین شدن شرایط نهایی کاروان باید در این رویدادها شرکت داشته باشیم. برای کسب سهمیه هیچ رویداد گزینشی را از دست نمی دهیم البته مشروط به اینکه کنسل نشود یا اینکه شرایط حضور در آن را داشته باشیم. به هر حال به خاطر شرایط پروازی تحت تأثیر ویروس کرونا محدود شده طوریکه امکان سفر به خیلی از کشورها وجود ندارد. این موضوع هم روی برنامه های ما برای اعزام های پارالمپیکی تأثیر خواهد داشت.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک همچنین در خصوص چگونگی پیگیری اردوی آماده سازی ورزشکاران برای حضور در این رویداد تاکید نمود: فعلاً که اردویی نداریم. ورزشکاران به صورت انفرادی و در شهر محل سکونت خود پیگیر تمرینات هستند. بعد از نوروز به صورت قرنطینه ای اردوی آماده سازی ورزشکاران در رشته های مختلف را تشکیل می دهیم تا با توجه به بازه زمانی تعریف شده برای بازی های 2020 توکیو با کمبود فرصت برای آماده سازی روبرو نشویم.

رضایی گفت: فعلاً موضوع مهم سلامتی ورزشکاران و حفظ آن است. امیدواریم این ورزشکاران و همه مردم کشور این دوره را به سلامت طی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رضایی: هیچ رویدادی را برای کسب سهمیه پارالمپیک از دست نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: هیچ رویدادی را برای کسب سهمیه پارالمپیک از دست نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید