رفیعی پور: دانش آموزان باید مهارت حل مساله را یاد بگیرند خبرنگاران

به گزارش نکته های خرید، معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: افراد زمانی که از مهارت های حل مساله و کنترل هیجان برخوردار باشند، سطح اضطراب کم تری را در زندگی تجربه می کنند.

رفیعی پور: دانش آموزان باید مهارت حل مساله را یاد بگیرند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی نکته های خرید، برنامه روزنه با موضوع خود بیمارانگاری، در ارتباط تلفنی با دکتر امین رفیعی پور (معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

امین رفیعی پور در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه گفت: بیماری خود بیمارانگاری از اضطراب افراد ریشه می گیرد.

وی افزود: برخی افراد از دوران کودکی در نتیجه تجربه اضطراب های متعدد احساس می کند که مدام بیمار هستند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به این که در ویروس کرونا سطح اضطراب جامعه را افزایش داده است، عنوان کرد: استرس و اضطراب باعث می شود تا سطح ایمنی بدن انسان کاهش پیدا کند و در نتیجه همین امر احتمال ابتلا به بیماری های عفونی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: استرس و اضطراب غیر طبیعی باعث می شود تا فرآیند درمان بیماری های عفونی کُند شوند.

امین رفیعی پور افزود: بیشتر افرادِ مبتلا به خود بیمارانگاری در سنین جوانی با این اختلال درگیر می شود.

وی با اشاره به این که زنان بیشتر از مردان با اختلال خود بیمارانگاری درگیر می شوند، گفت: افراد جامعه برای کاهش سطح اضطراب های خود به آموزش های دقیق و کافی نیاز دارند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توضیح داد: دانش آموزان ایرانی بهتر است به جای حفظ کردن دروس مدرسه مقداری از مهارت های زندگی را یاد بگیرند.

وی با بیان این که تمام والدین باید مهارت فرزند پروری را یاد بگیرند، افزود: افراد زمانی که از مهارت های حل مساله و کنترل هیجان برخوردار باشند، سطح اضطراب کم تری را در زندگی تجربه می کنند.

امین رفیعی پور تاکید داشت: درمان اختلال خود بیمارانگاری در حیطه کار روانشناسان سلامت است.

وی با اشاره به این که اضطراب با توجه به بافت فرهنگی جامعه شعله می کشد، توضیح داد: متاسفانه ما همیشه به درمان اهمیت بیشتری را قائل بوده ایم، در حالی که پیشگیری همیشه از نظر هزینه و زمان و کنترل بیماری های مختلف در ارتقای سلامت جامعه موثرتر است.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: ما نباید به اولین نشانه های سطحی بیماری - مانند عطسه و یک سرفه - واکنش ترسناکی نشان دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سلامت انسان از شرایط زیستی و روانی و اجتماعی تاثیر می گیرد، بر همین اساس ما در فرآیند های درمانی روان شناسانه باید عوامل مختلف و موثر در زندگی بیمار را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رفیعی پور: دانش آموزان باید مهارت حل مساله را یاد بگیرند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیعی پور: دانش آموزان باید مهارت حل مساله را یاد بگیرند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید