شگرد تازه بازار خودرو، تعمیر و فروش خودروهای ناقص به نام خودروی صفر!

به گزارش نکته های خرید، گاهی در فرایند فراوری یک خودرو پیش می آید که محصول دچار نواقص و ایراداتی گردد. به گفته احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، خودروهای مزایده ای قابل عرضه در قرعه کشی نیستند چرا که باید در قرعه کشی خودروهای صفر و بدون ایراد را عرضه کرد.(خبرنگاران)

شگرد تازه بازار خودرو، تعمیر و فروش خودروهای ناقص به نام خودروی صفر!

افرادی مدعی شده اند که در اطراف شهر تهران بعضی از نمایندگی های شرکت های خودروسازی کشور، این محصولات دارای نقص فنی را به نام خودرو صفر، اما با قیمت کمتری به فروش می رسانند. اما خریداران بعد از خرید متوجه می شوند که خودروی خریداری شده دارای نقص فنی و حتی کمبود آپشن است.

ماجرا چیست؟

آیا این خودروها همان خودروهای مزایده ای هستند؟

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در تبادل نظر با نکته های خرید گفت: خودروهایی که خودروسازان برای فروش به مزایده می گذارند عمدتا کمبود آپشن و یا ایرادهایی مثل استاندارد نبودن بدنه خودرو و یا خراب بودن کولر را دارند.

او اضافه کرد: برای خودروسازان صرفه مالی ندارد که این خودروها را مجددا وارد خط فراوری نمایند و نقصی های آن خودرو را رفع نمایند. بعلاوه فرایند فراوری این محصولات به صورت ایستگاه به ایستگاه است و یک خودروساز نمی تواند خودروی تکمیل را به این ایستگاه ها برگرداند. کنترل کیفیت نیز بعضی از ایرادات کوچک را رد می نمایند.

این کارشناس صنعت خودرو شرح داد: بعضی نیز این خودروهای ناقص یا دارای ایراد را در مزایده ها می خرند. البته این افراد با روابطی که دارند می توانند این محصولات را با قیمت پایین تر بخرند. با این شرایط موجود، بعید به نظر نمی رسد که آنها این خودروها را تعمیر نمایند و به نام خودروی صفر و با قیمت پایین تر از قیمت کارخانه در بازار به فروش برسانند. البته دلیلی که بعضی از افراد دست به این اقدامات می زنند این است که بازار در رکود است. اگر بازار در شرایط رکود قرار نداشت، شاید این اقدامات صورت نمی گرفت.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو نکته های خرید بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "شگرد تازه بازار خودرو، تعمیر و فروش خودروهای ناقص به نام خودروی صفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد تازه بازار خودرو، تعمیر و فروش خودروهای ناقص به نام خودروی صفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید