قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه مالی

به گزارش نکته های خرید، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی طی بازدید از منطقه ها مختلف و مجموعه های مالی شهرستان تایباد، با مردم و مدیران مالی گفت وگو کرد و مسائل را جهت آنالیز در دستور کار قرار داد.

قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه مالی

مدیرعامل شرکت آرد نگین تایباد در افتتاح سیلوی 30 هزار تنی ذخیره سازی گندم شهر کاریز با حضور استاندار خراسان رضوی گفت: برای بهره برداری از این کارخانه، بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است تا کشاورزان به راحتی و سرعت عمل بالاتر گندم خود را به فروش برسانند.

یحیی عسلی با اشاره به اینکه احداث کارخانه در منطقه ها مرزی سبب ایجاد اشتغال و توسعه مالی می گردد، اضافه نمود: تا به امروز چهار واحد کارخانه با ظرفیت 450 کارگر در نقاط محروم به منظور رفع محرومیت زدایی احداث شده و فعالیت دارند.

وی بیان نمود: برای گرفتن یک مجوز صادرات جهت انجام کارهای فراوریی و توسعه مالی کشور باید بروکراسی های دست و پاگیر اداری را طی کنیم و پس از چندین ماه معطلی نتیجه ای نمی گیریم.

عسلی عنوان نمود: سرمایه گذاران سالهاست از سوی بخش دولتی نه تنها برای اعتبارات، بلکه برای رفع موانع اداری هم حمایت نمی شوند.

رسیدگی به امور دینی از مهمترین الویت های مسئولین نظام است

در ادامه این بازدیدها مولوی عبدالکریم علیبایی، امام آدینه اهل سنت مشهد ریزه گفت: هرچه امور دینی تقویت گردد مسائل مردمی هم کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مسائل بخش میان ولایت اظهار کرد: مرکز درمانی که در مشهدریزه فعالیت دارد در حد روستایی بوده و جوابگوی احتیاج مردم این بخش نیست.

علیبایی ادامه داد: اشتغال، فراوری و خودکفایی اولویت این بخش است و باید با یک برنامه ریزی درست مسائل اصلی مردم رفع گردد.

وی تاکید نمود: جمعیت تسنن و تشیع بخش میان ولایت با اتحاد و انسجام کنار یکدیگر زندگی می نمایند و برای رفع مسائل منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

در ادامه مولوی شیخ جامی، امام آدینه ریزه گفت: کمبود آب مشکل اصلی مردم این شهر است، چند سال پیش با مسائل فراوان آب آشامیدنی به این شهر رسید و اکنون همچنان کمبود آب مشکل اصلی بشمار می رود.

شیخ جامی شرح داد: در سال 1360 سد خاکی در این منطقه ساخته شد، این بند خاکی بارها از بسیاری از حوادث طبیعی جلوگیری نموده به همین منظور تقاضا داریم نسبت به شناسنامه دار شدن این سد پیگیری گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدریزه هم با اشاره به مسائل مردم این منطقه گفت: در حوزه ورزش این بخش بسیار ضعیف بوده، زمین به وسیله خیرین اهدا شده ولی تا به امروز هیچ زیرساخت ورزشی انجام نشده است.

حسین جامی بیان نمود: مشکل اینترنت و عدم دسترسی دانش آموزان به نرم افزار شاد از دیگر مسائل این بخش است. بعلاوه روستای خیرآباد احتیاج به یک صندلی سوخت سه جانبه دارد که برای دریافت مجوز همواره با مشکل روبرو بوده است.

لازم به ذکر است، پس از آنالیز مسائل در بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان در جلسه ای که عصر امروز با حضور مدیران استانی در فرمانداری شهرستان برگزار گردید، مصوباتی درخصوص رفع شدن موانع تصویب شد.

عطرافشانی گلزار شهدای گمنام شهر کاریز، بازدید از کارخانه آرد نگین، آنالیز شرایط روستاهای دوغارون، محمدآباد قدس، شمس آباد، بازدید از نقطه صفر مرز دوغارون و آنالیز مسائل بخش مرکزی و میان ولایت از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی تایباد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید