مدیریت شهری با عملکرد مطلوب، تضمین کننده ارتقاء کیفیت زندگی است

به گزارش نکته های خرید، شهر: اگر مدیریت شهری عملکرد مطلوبی داشته باشد؛ به عنوان تضمین کننده ارتقا کیفیت زندگی در عرصه شهرها بشمار می رود. از آن جایی که تقریبا 80 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند؛ اگر شهرها به صورت مطلوبی اداره شوند؛ می توان مطمئن بود که کشور توسعه یافته ای داریم.

مدیریت شهری با عملکرد مطلوب، تضمین کننده ارتقاء کیفیت زندگی است

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان در مصاحبه با شهر درباره پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، شرح داد: این رویداد می تواند موضوعی برای افزایش تعامل بین شهرها در مقیاس ملی و بین المللی باشد که به وسیله این تبادل اطلاعات می توان کسب تجربه داشت و آموخته های خود را به یکدیگر منتقل کرد. از نگاه من جایزه خشت طلایی از این جهت مهم است که مفهوم مدیریت شهری، معنا پیدا می نماید.

او در ادامه اضافه کرد: بنده معتقدم مدیریت شهری اگر عملکرد مطلوبی داشته باشد؛ به عنوان تضمین کننده ارتقا کیفیت زندگی در عرصه شهرها بشمار می رود. از آن جایی که تقریبا 80 درصد جمعیت کشور ما، شهرنشین هستند؛ وقتی شهرها به صورت مطلوبی اداره شوند؛ می توان مطمئن بود که کشور توسعه یافته ای داریم اما متاسفانه مفهوم مدیریت شهری خوب تعریف نشده است و رابطه ای که بین مدیر شهر و ذینفعان و صاحبان اصلی شهر که مردم هستند وجود دارد، رابطه درستی نیست. ارتباط بین حقوق، وظایف و تکالیف، رابطه تعریف نشده ای است که امیدوارم جایزه خشت طلایی بتواند راستا تعریف درست مدیریت شهری را در ایران باز کند.

ابریشمی راد ضمن اشاره به معرفی پروژه های شهرداری کاشان در سه دوره از رویداد خشت طلایی، گفت: تاکید تمامی این پروژه ها روی تعاملات اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی در محلات قدیمی کاشان بوده است. برای پنجمین دوره هم 4 پروژه معرفی نموده ایم که یکی از آن ها پیاده راه علامه فیض با شعار قدم قدم تا سر منزل فیض است. پروژه دیگر باز آفرینی و احیای یک محله قدیمی که به شکل بسیار زیبایی رخ داده است با شعار در باغ سبز که محله ای بوده معروف به درباغ. همچنین دو پروژه مشارکتی در حوزه تعریف مفهوم محیط زیست و مبانی محیط زیست، در جامعه مخاطب دانش آموزی، به عنوان یک پروژه مهارتی آموزشی، به نام زیستاک که سالانه برگزار می گردد. یک پروژه در مورد بهبود شرایط تفکیک از مبدا و رسیدن به کوچه های سبز، به نام زیست بانو که جامعه مخاطب آن، خانم ها هستند که به نظر بنده خانم ها در توسعه مبانی و ارزش های فرهنگی و نهادینه کردن فرآیند جامعه پذیری و یادگیری هنجارهای اجتماعی مطلوب در جامعه، بسیار موثر هستند.

به گفته شهردار کاشان، هدف این دو پروژه در حوزه محیط زیست، افزایش مسئولیت پذیری شهروندان، برای داشتن شهری سالم و انشالله رسیدن به توسعه پایدار است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

به "مدیریت شهری با عملکرد مطلوب، تضمین کننده ارتقاء کیفیت زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری با عملکرد مطلوب، تضمین کننده ارتقاء کیفیت زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید