نفت خام شیل با افزایش قیمت نفت بهبود می یابد

به گزارش نکته های خرید، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد که با افزایش قیمت نفت فراوری نفت خام شیل بهبود یابد.

نفت خام شیل با افزایش قیمت نفت بهبود می یابد

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اوپک روز پنجشنبه (25 دی ماه) خاطرنشان کرد که چشم انداز نفت شیل ایالات متحده آمریکا به دلیل افزایش قیمت ها کمی خوشبینانه است و فراوری آن در نیمه دوم سال 2021 بهبود بیشتری خواهد داشت و آن را نشانه ای از این مسئله دانست که سیاست کاهش فراوری نفت، به عرضه نفت بیشتر رقیبان یاری می نماید.

فراوریکنندگان شیل ایالات متحده آمریکا عضو توافق کاهش فراوری نفت ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) برای حمایت از قیمت ها و کاهش عرضه مازاد نیستند.

اوپک در گزارش ماهانه خود خاطرنشان کرد: مجموع عرضه نفت آمریکا در سال 2021، 37 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و به 17 میلیون و 990 هزار بشکه در روز می رسد که 71 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی پیشین است.

بازگشت قابل توجه فراوری نفت شیل می تواند کوشش های اوپک و متحدانش برای حمایت از بازار را مختل کند، قیمت نفت خام در هفته گذشته با حمایت کاهش عرضه اوپک پلاس و کاهش داوطلبانه فراوری عربستان به بیش از 57 دلار برای هر بشکه و بالاترین سطح در 11 ماه اخیر رسید.

اوپک گفت: با افزایش قیمت نفت چشم انداز عرضه 2021 هم اکنون برای نفت شیل آمریکا کمی خوشبینانه تر است و انتظار می رود فراوری شیل در نیمه دوم سال 2021 بهبود یابد.

این سازمان همچنین در این گزارش پیش بینی خود برای تقاضای جهانی نفت را بدون تغییر گذاشت و اظهار کرد: مصرف نفت سال جاری پس از کاهش فراوری بی سابقه روزانه 9 میلیون و 750 هزار بشکه ای نفت در سال گذشته در پی همه گیری ویروس کرونا 5 میلیون و 900 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و به 95 میلیون و 910 هزار بشکه در روز می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نفت خام شیل با افزایش قیمت نفت بهبود می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت خام شیل با افزایش قیمت نفت بهبود می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید