واکسن کرونای آکسفورد، عوارض دارد؟!

به گزارش نکته های خرید، شرکت آسترازنکا تأکید دارد که عوارض نامطلوب تنها روی یک داوطلب ظاهر شده و امیدوار است که پس از انجام آنالیز های لازم، کار ادامه یابد تا داروی نهایی برای دریافت پروانه فراوری و توزیع آماده گردد.

واکسن کرونای آکسفورد، عوارض دارد؟!

شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا آزمایش های بالینی واکسن کرونا را به طور موقت متوقف نموده است. علت آن عوارض احتمالی واکسن است که باید با دقت و فرصت بیشتری آنالیز گردد. این شرکت از نهاد های پیشتاز در فراوری واکسن کرونا است.

شرکت دارویی آسترازنکا، که برای تهیه واکسن کووید-19 با دانشگاه آکسفورد همکاری می نماید و اینک به مراحل نهائی رسیده است، آزمایش های بالینی خود را متوقف کرد. علت آن پدیدار شدن عوارض جانبی ناگوار در یکی از داوطلبان تست اعلام شده است.

سخنگوی این شرکت داروسازی گفته است که قطع کارآزمایی روی افراد، وقتی عوارضی ناگوار دیده گردد، امری عادی است. با پیدایش بعضی عوارض نامطلوب کارآزمایی متوقف می گردد تا کل فرایند به دقت از سوی نهادی مستقل آنالیز گردد.

شرکت آسترازنکا تأکید دارد که عوارض نامطلوب تنها روی یک داوطلب ظاهر شده و امیدوار است که پس از انجام آنالیز های لازم، کار ادامه یابد تا داروی نهایی برای دریافت پروانه فراوری و توزیع آماده گردد.

آنالیز های بعدی باید نشان دهد که شواهد نامطلوب در یک آزمون از عوارض جنبی واکسن بوده یا به طور تصادفی پدید آمده است. در دوره ای که این آنالیز انجام می گیرد، هیچ آزمون تازه ای نباید صورت بگیرد.

فراوری واکسن موسوم به AZD1222 که از سوی شرکت آسترازنکا در همکاری با دانشگاه آکسفورد تهیه می گردد، در بریتانیا، برزیل و آفریقای جنوبی به آخرین مراحل بالینی رسیده است. گفته می گردد که این دارو از بخت های اصلی برای پیشگیری از نوع جدید ویروس کرونا است و قرار است در سومین مرحله روی هزاران نفر در سراسر دنیا آزمایش گردد.

روز سه شنبه 18 شهریور (هشتم سپتامبر) 9 شرکت عظیم دارویی که به مراحل نهائی فراوری واکسن کرونا نزدیک شده اند، با امضای وثیقه ای متعهد شدند که در پیشبرد تحقیقات خود تنها به ایمنی علمی و استاندارد های پزشکی وفادار باشند و به انتظارات شتابزده و فشار های سیاسی توجه نکنند.

این گام غیرعادی بدان جهت برداشته شده است که عده ای در کشور های گوناگون و به ویژه در آمریکا می کوشند به خاطر اهداف سیاسی هرچه زودتر واکسن را به مرحله بهره برداری برسانند. برای نمونه دونالد ترامپ هر روز به هواداران خود قول می دهد که به زودی زود، و حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر، واکسن را به دست شهروندان آمریکایی برساند.

نظر کارشناسان، اما این است که فقط واکسنی به بازار راه یابد که فارغ از فشار های سیاسی و اجتماعی، پس از طی تمام مراحل تحقیقی و بالینی برای مصرف عموم جواز توزیع بگیرد. آن ها عقیده دارند که فراوری واکسنی مناسب و مؤثر تا خاتمه امسال میلادی طول خواهد کشید.

آنتونیو فاوچی، کاشناس برجسته سیستم ایمنی که مشاور کاخ سفید نیز شناخته می گردد، عقیده دارد که واکسن کرونا اوایل سال آینده برای مصرف عموم عرضه خواهد شد. هم اکنون در سراسر دنیا چندین شرکت داروسازی واکسن کرونا را به مراحل مطالعه بالینی نزدیک نموده اند. در آمریکا در مرحله سوم فراوری واکسن، قرار است حدود 30 هزار نفر مورد کارآزمایی دارو قرار گیرند.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید

به "واکسن کرونای آکسفورد، عوارض دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای آکسفورد، عوارض دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید