کشف اثر شگفت انگیر هل در درمان سرطان سینه

به گزارش نکته های خرید، بر اساس یک مطالعه تازه پزشکی که با استفاده از سلول های سرطانی انسان انجام شد، دانشمندان دریافتند که ترکیب طبیعی کاردامونین موجود در ادویه هل می تواند پتانسیل درمانی برای سرطان سینه سه گانه منفی داشته باشد. این یافته ها بعلاوه نشان می دهد که این ترکیب، ژنی را هدف قرار می دهد که به سلول های سرطانی یاری می نماید تا از سیستم ایمنی فرار نمایند.

کشف اثر شگفت انگیر هل در درمان سرطان سینه

به گزارش نکته های خرید، حدود 10 تا 15 درصد از سرطان های سینه، سه گانه منفی هستند، به این معنی که گیرنده ای برای استروژن یا پروژسترون ندارند و مقادیر اضافی پروتئینی به نام HER2 فراوری نمی نمایند. درمان این تومور ها سخت است، زیرا به درمان های مبتنی بر هورمون که برای انواع دیگر سرطان سینه استفاده می گردد پاسخ نمی دهند. آن ها بعلاوه تمایل دارند تهاجمی تر باشند و مقدار مرگ و میر بالاتری نسبت به سایر سرطان های سینه دارند.

دکتر پاتریشیا مندونکا، استادیار و تحلیلگر پژوهشی دانشگاه A&M فلوریدا در تالاهاسی، گفت: ایجاد یک درمان هدفمند برای سرطان سینه سه گانه منفی که همزمان ایمن و موثر نیز باشد، همواره چالش برانگیز بوده است. به همین علت، احتیاج اساسی برای آنالیز گیاهان دارویی به عنوان روشی نو برای مبارزه با این سرطان شکل گرفت. وی که نتایج تحقیقات نو خود را در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای آسیب شناسی تحقیقاتی در جریان جلسه زیست شناسی تجربی EB 2022 ارائه می کرد، گفت: این واقعیت که هل برای قرن ها به عنوان ادویه و اخیراً به عنوان یک مکمل استفاده می گردد، نشان می دهد که مصرف آن بی خطر بوده و ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. همین امر انگیزه ای شد تا اثرات آن را بر روی سلول های سرطانی بسنجیم. تحقیقات ما نشان می دهد که کاردامونین پتانسیل بهبود درمان سرطان را بدون عوارض جانبی به مقدار سایر عوامل شیمی درمانی دارد.

برای مطالعه نو، محققان آنالیز کردند که چگونه کاردامونین بر بیان ژن لیگاند مرگ سلولی برنامه ریزی شده 1 (PD-L1) که در سلول های تومور یافت می گردد، تأثیر می گذارد. PD-L1 در طول پیشرفت سرطان سینه بیش از حد ترشح می گردد و نقش مهمی در یاری به سلول های سرطان سینه برای فرار از سیستم ایمنی بدن دارد. محققان در این مطالعه از دو رده سلولی سه گانه منفی سرطان سینه که از نظر ژنتیکی متفاوت بودند، استفاده کردند که یکی از زنان با اجداد آمریکایی آفریقایی تبار و دیگری از زنان اروپایی (قفقازی) گرفته شده بود. آن ها دریافتند که درمان با کاردامون باعث کاهش وابستگی به درمان های معمول در زنده ماندن سلولی در هر دو رده سلولی می گردد. بعلاوه ترشح PD-L1 را در رده سلولی قفقازی کاهش داد، اما نه در رده سلولی آمریکایی آفریقایی تبار، که نشان می دهد سلول های نژاد های مختلف ممکن است به علت تغییرات ژنتیکی در بین نژادها، واکنش متفاوتی به کاردامونین نشان دهند.

مندونکا گفت: این اولین مطالعه ای است که اثر مهاری هل بر ترشح PD-L1، که با درمان سرطان سینه سه گانه منفی مرتبط است، توصیف می نماید. این یافته ها بعلاوه می تواند به تحقیقات دیگری نیز یاری کند که تفاوت هایی را در ریزمحیط تومور بین آمریکایی های آفریقایی و غیر آفریقایی نشان داده اند. محققان هشدار می دهند که این تحقیق هنوز در حال سپری کردن آنالیز های آزمایشگاهی خود است. آن ها قصد دارند مطالعات بیشتری را بر روی سلول ها و حیوانات انجام دهند تا کارایی این ترکیب را قبل از آزمایش روی افراد تایید نمایند. آن ها بعلاوه می خواهند مکانیسم های دیگری را که ممکن است در خواص ضد سرطانی هل دخیل باشد، کشف نمایند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی-نکته های خرید

منبع: فرارو

به "کشف اثر شگفت انگیر هل در درمان سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اثر شگفت انگیر هل در درمان سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید