کشف لاشه یک قلاده پلنگ در میان زباله ها

به گزارش نکته های خرید، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در شهرستان دنا اطلاع داد.

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در میان زباله ها

به گزارش ایسنا، اسلام جاودان خرد گفت: لاشه یک قلاده پلنگ در میان انبوهی از زباله های زیر پل جاده ارتباطی حد فاصل روستا های دشترزو بن زرد شهرستان دنا کشف شد.

وی اضافه کرد: گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی، زیر پل جاده ارتباطی حدفاصل روستا های دشت رز و بن زرد شهرستان دنا به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید که بلافاصله تیمی از یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شده و متاسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله ها کشف شد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دلیل مرگ این پلنگ گفت: با توجه به اینکه برای اعلام دلیل دقیق مرگ احتیاج به کالبد شکافی به وسیله دامپزشک داریم، بنابراین دلیل مرگ بعدا از انجام مراحل کالبد شکافی و نظر قطعی دامپزشک اطلاع رسانی خواهد شد.

جاودان خرد توضیح داد: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد لاشه از جایی دیگر به این مکان منتقل شده باشد، یگان حفاظت محیط زیست بصورت محسوس و نامحسوس تحقیقات خود را در خصوص علل و عوامل احتمالی تلف شدن پلنگ آغاز نموده و از مردم طبیعت دوست استان تقاضامندیم، چنانچه اطلاعاتی در این خصوص دارند که می تواند کمکی به ما کند با تماس به سامانه رایگان 1540 و با اطمینان از امانتداری ارائه گزارش دهند.

وی در خصوص لاشه های پلنگی که طی یک سال اخیر در استان پیدا شده اند، بیان نمود: دلیل مرگ لاشه های قبلی که پیدا شد بیماری هاری بوده است، اما این لاشه باید از سوی دامپزشک آنالیز و سپس اطلاع رسانی گردد.

لازم به ذکر است که روستای دشت رز با جمعیتی بالغ بر 900 نفر با فاصله 65 کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بطور کامل در محدوده منطقه حفاظت شده دنا واقع شده است و جزو روستا های چسبیده به کوه دناست. عمده شغل و امرار و معاش مردم این روستا کشاورزی و باغداری بوده و این روستا دارای طبیعت بکر است، بخش اعظمی از کَل و بُزهای پارک ملی دنا در شمال این روستا قرار دارند و زیستگاه عمده پلنگ در همین بخش از دناست و این نخستین گزارشی از کشف لاشه پلنگ در جغرافیایی این روستاست.

منبع: فرارو

به "کشف لاشه یک قلاده پلنگ در میان زباله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف لاشه یک قلاده پلنگ در میان زباله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید