21 نکته برای بسته بندی وسایل سفر در کوله پشتی

به گزارش نکته های خرید، تا به حال شده آرزوی سفر با یک کوله پشتی سبک را داشته باشید اما به جای آن حتی برای کوتاه ترین سفرها هم یک چمدان بزرگ و سنگین حمل کنید؟ با خواندن این مطلب یاد می گیریم چه طور تنها با یک کوله پشتی سفر کنیم و چگونه وسایل مان را در آن جای دهیم و به علاوه چه چیزهای ضروری به همراه بیاوریم. وسایل ساده ای که شاید تا پیش از این به آنها فکر هم نکرده بودید!

1- اولین و مهم ترین نکته: برای سفر کوله ای بزرگ انتخاب نکنید

21 نکته برای بسته بندی وسایل سفر در کوله پشتی

بله ممکن است خرید یک کوله بزرگ و پر کردن آن با وسایلی که ممکن است به درد بخورند وسوسه کننده باشد، اما این را نباید فراموش کنید که در طول سفر مجبورید زمان زیادی این کوله سنگین را بر پشت خود حمل کنید. پس هر چه سبک تر، بهتر. زمانی که کوله ای بزرگ برای سفر انتخاب می کنید احتمال اینکه آن را با وسایل غیر ضروری پر کنید زیاد است.

2- نصف شان کنید!

وقتی برای یک سفر آماده می شوید ابتدا تمام وسایلی که فکر می کنید به آنها نیاز خواهید داشت را جمع کنید. سپس نصف این وسایل را حذف کنید و تنها نصف آن را در کوله تان بسته بندی کنید. بعدا در طول سفر از انجام این کار بسیار مسرور می شوید!

3- لباس ها را تا نکنید، آنها را رول کنید

کافی است یک بار این کار را امتحان کنید تا دیگر همواره برای جمع کردن لباس هاتان از این روش بهره ببرید. با این روش لباس ها فضای خیلی کمتری می گیرند و به علاوه چروک هم نمی شوند.

4- چسب نواری پهن به همراه داشته باشید

این چسب حتما به کارتان می آید. از این چسب برای درست کردن دسته شکسته کیف، چرخ های شکسته و خیلی کارهای دیگر می توان استفاده کرد.

5- مقداری کیسه پلاستیکی درون کوله تان قرار دهید

این هم یکی از موارد لازم است. برای قرار دادن لباس شناهای خیس، کفش های کثیف، شامپویی با درب شل و خیلی موارد دیگر به این کیسه ها نیاز خواهید داشت تا لباس ها و وسایل دیگر درون کوله تان خیس و کثیف نشوند. بهتر است برای این کار از کیسه های شفاف بهره ببرید تا به راحتی وسایل داخل آن را ببینید.

6- یک قفل با خودتان بیاورید

برای اینکه خیال تان از بابت دزدی راحت گردد یک قفل همراه خود داشته باشید و به خصوص در مکان های شلوغ این قفل را به کیف تان بزنید.

7- یک قفل دوچرخه به همراه بیاورید

تا کوله تان را به پایه تخت یا هر وسیله دیگری قفل کنید.

8- وزن کوله تان را سبک نگه دارید

همه وسایل درون کمدتان را با خود به همراه نبرید! تنها وسایل ضروری را همراه داشته باشید شامپو، خمیر دندان، مسواک و … اما به خاطر داشته باشید که حتی این وسایل را هم می توانید به همراه نیاورید و بعدا از مقصدتان تهیه کنید، آنها در همه جای جهان پیدا می شوند!

9- لباس های زیادی در کوله تان قرار ندهید

2 علت خوب برای این کار وجود دارد اول: در سفرتان قرار است سوغاتی و لباس هایی خریداری کنید پس بهتر است برای آنها جایی خالی در کوله داشته باشید. دوم: هر چقدر هم لباس همراه خودتان بیاورید به احتمال زیاد در آخر تنها همان چند لباسی که همواره می پوشید را استفاده خواهید کرد!

10- نشانه گذاری کنید

به چمدان، کوله یا ساک تان بند نخ یا یک عروسک آویزان کنید تا بتوانید آن را به راحتی از بقیه چمدان ها تشخیص دهید و وسایل تان با کسی قاطی نگردد.

11- به اولین شب تان فکر کنید

وسایل ضروری را که به آن نیاز دارید در قسمت بالای کوله تان قرا دهید تا مجبور نباشید برای پیدا کردن آنها کل کوله را بیرون بریزید. برای مثال اگر شب به مقصدتان می رسید لباس خانه، مسواک و خمیر دندان تان را در بالای کوله قرا دهید.

12- تازه بمانید!

اگر سفرتان طولانی خواهد بود یک دست لباس تمیز و مسواک و خمیر دندان تان را دم دست قرار دهید تا در میانه راه لباس تان را عوض کنید ودندان هاتان را بشویید. به این ترتیب در راه خسته نمی شوید و احساس تازگی می کنید.

13- کوله چمدانی

اگر راحتی چمدان و جمع و جور بودن کوله را دوست دارید، ترکیبی از این دو را تهیه کنید! کوله هایی وجود دارند که درشان مانند چمدان باز می گردد و برخی از آنها حتی چرخ هم دارند، در صورت نیاز آنها را خریداری کنید.

14- یک کاور ضد آب برای کیف تان بگیرید

ممکن است همه نوع آب و هوایی را در مقصد و یا در طول راه تجربه کنید، به خصوص اگر فصل بهار به سفر می روید. در این حالت یک کاور ضد آب کوله پشتی بسیار ضروری و کارآمد خواهد بود.

15- لایه لایه !

به جای آوردن یک کاپشن ضخیم و بزرگ، چند لایه لباس به همراه آورید. به این صورت شما برای مواجهه با هر نوع آب و هوایی آماده هستید و فضای کوله تان را با چیزی که حتی ممکن است به آن نیاز هم پیدا نکنید پر نخواهید کرد.

16- وسایل مهم تان را همراه خود نگه دارید

یک حقیقت غیر قابل انکار در خصوص سفر وجود دارد، ممکن است کوله یا چمدان تان گم گردد! احتمالش کم است اما نمی توان ریسک کرد. پس برای اطمینان همه وسایل مهم و چیزهای با ارزش تان را درون کیف دستی تان و همراه خود داشته ابشید.

17- با هم دوست باشید!

اگر می خواهید با یک جمع و یا با یک همراه به سفر بروید، درمورد وسایلی که برای سفر نیاز دارید صحبت کنید تا از یک وسیله دو عدد نیاورید. برای مثال اگر نمی توانید بدون سشوار دوام بیاورید، با دوست خود صحبت کنید و به جای دو عدد، تنها یک سشوار برای هر دوتان بیاورید. به این ترتیب کیف تان بی خودی سنگین نمی گردد.

18- یک فهرست تهیه کنید

قبل از اینکه آغاز به جمع کردن وسایل کنید، فهرستی از چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید. به این ترتیب می توانید قبل از جمع کردن آنها نگاهی دوباره به فهرست تان بیاورید و وسایلی که خیلی ضروری نیستند را حذف کنید. بهتر است فهرست را در سفر همراه تان داشته باشید تا بدانید چه چیزهایی با خود آورده اید.

19- حمل را آسان کنید

وسایل سنگین را در عقب کوله پشتی نزدیک کمرتان قرار دهید. به این ترتیب برای حمل شان فشار کمتری به شما وارد می گردد.

20- برترین کوله پشتی که می توانید را تهیه کنید

در طول سفرهای مختلف قرار است که کوله پشتی تان همه جا همراه شما باشد. پس باید کوله پشتی با کیفیت و راحت باشد.

21- مطمئن شوید که بیمه دارید

هر چقدر هم که کوشش کنید، گاهی اتفاق هایی ناگوار پیش می آیند. قبل از اینکه به سفر بروید و خانه تان را خالی بگذارید، ابتدا مطمئن شوید که آن را بیمه نموده اید تا در صورت بروز حادثه یا دزدی، نگرانی نداشته باشید. بیمه کردن خودتان در حین سفر هم فکر بدی نیست.

منبع: فوت و فن / statravel.co.uk

به "21 نکته برای بسته بندی وسایل سفر در کوله پشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 نکته برای بسته بندی وسایل سفر در کوله پشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید