93 میلیارد دلار به هر کدام از ما می رسد! ، سیارکی که 700 کوئینتیلیون ارزش دارد

به گزارش نکته های خرید، ناسا میخواهد سراغ سیارکی برود که اگر ارزشش به طور مساوی بین همه مردم جهان تقسیم گردد، به هر نفر 93 میلیارد دلار می رسد!

93 میلیارد دلار به هر کدام از ما می رسد! ، سیارکی که 700 کوئینتیلیون ارزش دارد

به گزارش نکته های خرید و به نقل از فیزیکیز استرونومی، سیارکی به نام سایکی 16 (16 Psyche) در فضا در حال حرکت است که احتمال می رود 700 کوئینتیلیون دلار ارزش داشته باشد. اگر درباره این مقیاس تصوری ندارید، این طور فرض کنید که اگر ناسا بخواهد ارزش آن را به طور مساوی بین مردم دنیا تقسیم کند، هر فرد تقریبا 93 میلیارد دلار نصیبش می گردد. 700 کوئینتیلیون تقسیم بر 7.5 میلیارد در مجموع 93 میلیارد برای هر فرد است.

البته که ناسا چنین قصدی ندارد. با وجود این، این سیارک زودتر از آنچه تصور کنید، با انسان (و ساخته هایش) دیدار خواهد نمود.

این سیارک را ستاره شناس ایتالیایی آنیبال دی گاسپاریس سال 1852 کشف کرد و ناسا به زودی ویژگی های آن را تجزیه و تحلیل خواهد نمود. با توجه به میزان سایکی 16 و محتوای 95 درصدی آن از فلزات (آهن و نیکل)، ناسا نه به علت ارزش باورنکردنی آن، بلکه به علت مقایسه ترکیب این سیاره با زمین از آن بازدید می نماید.

دانشمندان فکر می نمایند از آنجایی که سیارک ها ترکیبی بسیار شبیه به ترکیب زمین دارند، ممکن است با مطالعه آن ها چیزهای کاملا جدیدی در خصوص چگونگی عملکرد هسته زمین یا نحوه ایجاد سیارات بیاموزیم.

برای کسب سود از این سیارک، چندین کسب و کار در حال حاضر کوشش های خود را بر توسعه زیرساخت های لازم برای معدن کاوی فضایی متمرکز نموده اند. شرکت هایی مانند یوروسان ماینینگ (EuroSun Mining) کوشش های خود را بر اقتصاد فضایی متمرکز نموده اند که ارزش آن در حال حاضر 350 میلیارد دلار برآورد می گردد، اما تا سال 2040 به 2.7 تریلیون دلار خواهد رسید.

اسکات مور، مدیر عامل شرکت یوروسان ماینینگ می گوید: کاری که ما اکنون روی زمین انجام می دهیم ممکن است چشمگیر باشد، اما حتی اکتشاف طلا در فضا هم مانند هر چیز دیگر فقط یک موضوع زیرساختی است. ما در نهایت به آن خواهیم رسید.

سایکی 16 اکنون در 750 میلیون کیلومتری زمین واقع شده است. ناسا میخواهد در آگوست 2022 فضاپیمای خود را به سیارک سایکی اعزام کند و در نهایت در سال 2026 به این سیارک خواهد رسید.

در اینجا اطلاعاتی درباره این سیارک وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:

نام یک نیمف اساطیری روی این سیاره گذاشته شده که عروس کیوپید بود. آن را آنیبال دو گاسپاریس، ستاره شناس ایتالیایی در سال 1852 کشف کرد. اگر ارزش پیش بینی شده این سیارک به طور مساوی بین تمام انسان های روی زمین توزیع گردد، هر فرد 93 میلیارد دلار دریافت می نماید. قطر میانه آن 226 کیلومتر است که تقریبا فاصله بین لس آنجلس و سن دیگو یا تقریبا طول ماساچوست است. مساحت آن 641800 کیلومتر مربع است که کمی کمتر از مساحت تگزاس است.

بیشتر بخوانید:

  • دریافت سیگنال از دورترین کهکشان کشف شده | اسرار دنیا اولیه فاش می گردد

سایکی 16 شبیه یک سیب زمینی است. فاصله تا این سیارک تقریبا سه برابر فاصله زمین و خورشید است. ماموریت سایکی ناسا در سال 2017 تصویب شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "93 میلیارد دلار به هر کدام از ما می رسد! ، سیارکی که 700 کوئینتیلیون ارزش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "93 میلیارد دلار به هر کدام از ما می رسد! ، سیارکی که 700 کوئینتیلیون ارزش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید