آشنایی اولیه با رشته علوم آزمایشگاهی

به گزارش نکته های خرید، رشته علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه های مهم و تخصصی رشته تجربی است که دانشجویان آن در دوره کارشناسی باید 3.5 تا 4 سال را به مطالعه دروس عملی و تئوری آن بپردازند. این رشته در گذشته مقطع کاردانی نداشت، اما امروزه مقاطع کاردانی - کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیز به آن اضافه شده اند. دانشجویانی که به این رشته وارد می شوند در ترم اول خود باید نمرات بسیار خوبی کسب نمایند چرا که به مرور دروس سخت تر می شوند و گرفتن نمراتی خوب سخت می گردد. بنابراین ما با معرفی برترین کتاب های ترم اول علوم آزمایشگاهی در خدمت شما هستیم تا ابتدای کار برترین آغاز را داشته باشید.

آشنایی اولیه با رشته علوم آزمایشگاهی

مهارت ها، نقش و وظایف دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی

افرادی که به این رشته وارد می شوند باید در کارهای عملی و انفرادی بسیار خبره باشند. چراکه ممکن است در کاری نیاز به تمرکز انفرادی و در کاری دیگر نیاز به همکاری تیمی باشد.

افرادی که برای کسب مهارت و تجربه به آزمایشگاه ها و بیمارستان ها مراجعه می نمایند باید در زمینه نمونه برداری های مختلف از جمله ادرار، خون و مدفوع به فعالیت بپردازند و گاهی نیز نمونه ها و آزمایش های مختلف هماتولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی را آماده نمایند.

درنهایت زمانی که شما از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید باید حداقل بتوانید خون بگیرید و با زمینه های زمینه های خون شناسی، ایمنی شناسی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک، بافت شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی و قارچ شناسی آشنا باشید.

علوم آزمایشگاهی رشته بسیار مهمی است؛ چرا که اگر تجربه آزمایش را داشته باشید حتما می دانید که نتایج دقیق آزمایش تاثیر بسیار مهمی در تشخیص پزشک معالج و آغاز درمان دارد.

بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی چگونه است؟

دانشجویان این رشته قطعا بی کار نمی مانند! زمینه های کار بسکمک در آزمایشگاه های سراسر کشور و در دانشگاه های علوم پزشکی هستند که به دانشجویان این رشته نیازمندند. به طور کلی از آنجایی که این رشته تقریبا یک رشته عملی است و دانشجویان آن با آزمایش های بیوشیمیایی و هماتولوژی بسکمک سروکار دارند، بنابراین شما مهارت های بسکمک را به دست خواهید آورد و اگر خودتان نیز علاقه مند باشید و مدتی به کسب تجربه های بیشتر بپردازید قطعا مکان های خوبی را برای کار پیدا خواهید کرد.

فهرست دروس و چارت درسی سال اول رشته علوم آزمایشگاهی

دروس ترم اول رشته علوم آزمایشگاهیواحد
زبان عمومی (زبان پیش)2
اندیشه اسلامی 12
آناتومی نظری2
سلولی ملکولی2
شیمی عمومی2
فیزیک عمومی2
کامپیوتر2
آز سلولی ملکولی1
آز شیمی عمومی1
آز فیزیک عمومی1
آناتومی عملی1
تربیت بدنی 11
دروس ترم اول رشته علوم آزمایشگاهیواحد
ادبیات (زبان عمومی)3
بیوشیمی عمومی3
فیزیک حیاتی 2
فیزیولوژی نظری2
میکروب شناسی عمومی1
بافت شناسی1
روش های مطالعه و یادگیری1
آز بافت شناسی1
آز بیوشیمی عمومی1
آز فیزیولوژی1
آز میکروب شناسی عمومی1
تربیت بدنی 2 1

کتاب های علوم آزمایشگاهی

اما مسئله ای که همواره دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی با آن درگیر هستند انتخاب کتاب های درسی و کمک درسی مناسب است تا با آن برترین نتایج را بگیرند و برای ادامه مسیر خود را آماده نمایند. همانطور که گفتیم این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد و بسکمک از افراد بدون اینکه تحصیلات دانشگاهی در این زمینه داشته باشند تنها با گذراندن دوره های مختلف می توانند وارد بازار کار شوند.

بنابراین برای دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی بسیار لازم است که کتاب های علوم آزمایشگاهی را به دقت مطالعه نمایند تا رقبای خود عقب نمانند. نشر اشراقیه با ارائه برترین کتاب های درسی و کمک درسی آماده است تا کتاب های مورد نیاز شما را برایتان ارسال کند.

در ادامه با معرفی برترین کتاب های رشته علوم آزمایشگاهی با ما همراه باشید.

کتاب کلیات آناتومی

شما برای درس آناتومی نظری ترم اول خود به یک کتاب جامع و کامل نیاز دارید که مطالب آناتومی عمومی و آزمون های مختلف را برای شما جمع کند و بر علوم پایه پایدار باشد تا درک آن برای شمایی که ترم اول هستید مناسب باشد. کتاب های آناتومی مختلفی برای دروس آناتومی عمومی وجود دارد اما این کتاب یکی از پر فروش ترین کتاب های این حوزه بوده است.

در کتاب کلیات آناتومی شما بر اساس سرفصل های مشخص شده درسی طراحی و ترکیبی از جدیدترین منابع در زمینه آناتومی را مطالعه می کنید که حاصل پیشرفت در زمینه علوم پزشکی در سال های اخیر و قدیم بوده است. به طورکلی می توان گفت کتاب کلیات آناتومی اثری خلاصه و در عین حال کامل و جامع بر اساس یافته ها در زمینه آناتومی و ضرورت های درسی در رشته های علوم پزشکی است که رشته علوم آزمایشگاهی نیز یکی از رشته های مهمی است که به این کتاب نیاز دارد.

کتاب کلیات آناتومی از لحاظ رنگ و طراحی نیز بسیار زیبا و باظرافت آماده شده تا چشم شما را خسته نکند و متنوع باشد. بعلاوه وجود چکیده این فصل در قالب خودآزمایی را می توانید در خاتمه هر فصل مشاهده کنید که یادگیری مطالب را برای شما ساده تر می نماید و می توانید قبل امتحانات و آزمون ها آن ها را مرور کنید.

قرارگیری تمامی این موارد در کنار یکدیگر مجموعه ای را برای شما فراهم نموده است که سازمان بندی و طراحی دقیقی دارد و شما را در مسیر آینده تان کمک می نماید .

خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021

درس دیگری که بسکمک از دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی در ترم اول خود با آن درگیر هستند مبحث سلولی ملکولی است؛ اما با کتاب خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش شما می توانید مباحث ساختارهای شیمیایی، ساختار و عملکرد پروتئین، کشت و مشاهده سلول، مکانیسم های پایه ای ژنتیک مولکولی، تکنیک های ژنتیک مولکولی، ساختار غشاهای سلولی، ژن ، ژنوم و کروموزوم و... را در یک کتاب به صورت جامع و در عین حال خلاصه داشته باشید. برای کسب اصلاعات بیشتر و تهیه کتاب خلاصه سلولی مولکولی می توانید از این قسمت اقدام کنید.

چکیده و نکات کلیدی زیست شناسی سلولی مولکولی و ضروریات مهندسی ژنتیک

شاید بخاطر مطالب سنگین و مشابه درس زیست شناسی سلولی مولکولی باشد که دانشجویان بسکمک را درگیر خود نموده است و در خاتمه ترم بسکمک نگران نمره های خود هستند. بنابراین ما برای این درس کتاب چکیده و نکات کلیدی زیست شناسی سلولی مولکولی و ضروریات مهندسی ژنتیک نشر اشراقیه را نیز به شما پیشنهاد می کنیم که ویرایش دوم از کتاب زیست شناسی سلولی، مولکولی و مهندسی ژنتیک حاصل ترکیبی از کتاب زیست لودیش , آلبرت، واتسون، کوپر، ویور و مهندسی ژنتیک و کلونینگ ژن تی. براون و پریمرز است.

این کتاب خلاصه ای از کتاب های مرجع و ریفرانس بیولوژی در آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای علوم پایه می باشد، لذا برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون ها را دارند، مطالعه این کتاب بسیار توصیه می گردد.

شیمی عمومی مورتیمر (جلد اول)

کتاب شیمی عمومی مورتیمر یکی از کتاب هایی است که قطعا در دست دانشجویان بسکمک می بینید. دانشجویان بسکمک در رشته های مختلف باید در ترم اول خود درس شیمی عمومی را پشت سر بگذارند و اساتید در بیشتر دانشگاه ها همین کتاب را معرفی می نمایند؛ چرا که کتابی مفید و دقیق است و نه تنها در دوره کارشناسی، بلکه در آزمون ارشد نیز به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

این کتاب شامل مباحثی از شیمی دوران مدرسه می گردد که به صورت جامع و دقیق تر آنالیز و بیان شده اند. جلد دوم این کتاب نیز شامل پاسخنامه سوالات و مسائل این کتاب است.

منبع: فرارو

به "آشنایی اولیه با رشته علوم آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی اولیه با رشته علوم آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید