آیا می گردد از آداپتور برق مک بوک برای شارژ سریع آیفون استفاده کرد؟ روشی امن و بی خطر محسوب می گردد؟

به گزارش نکته های خرید، با حذف آداپتور برق از جعبه های گوشی آیفون به وسیله اپل، شاید این سوال در فکر شما هم نقش بسته باشد که آیا می توانید به جای خرید یک آداپتور 20 واتی جداگانه برای آیفون، از آداپتور USB-C با قدرت بالاتر مانند آداپتور برق مک بوک بهره ببرید؟ آیا این روش بی خطر و امن برای آیفون است؟

آیا می گردد از آداپتور برق مک بوک برای شارژ سریع آیفون استفاده کرد؟ روشی امن و بی خطر محسوب می گردد؟

خبر خوش اینکه این روش کاملا امن است و شما می توانید از شارژر مک بوک برای شارژ سریع آیفون خود استفاده کنید.

در ادامه، می خواهیم درباره مدل آیفون ها و آیپدهایی که می توانید با استفاده از مک بوک یا شارژرهای دیگر شارژ کنید؛ صحبت کنیم:

با چه آداپتورهای برقی می توان آیفون ها را شارژ کرد؟

اپل قبلا یک آداپتور برق 18 واتی USB-C برای آیفون های 11 پرو عرضه می کرد اما با معرفی آیفون های 12، تصمیم گرفت به خاطر مسایل زیست محیطی (و شاید صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل)، آداپتور برق را از جعبه گوشی حذف کند.

اگر اخیرا یک آیفون خریده اید یا قصد خرید یک آیفون تازه را دارید؛ می توانید یک آداپتور شارژر 20 واتی اپل را جداگانه خریداری و با آن آیفون را سریع شارژ کنید. این آداپتور برای شما 20 دلار هزینه دارد. اگر در خانه یک دستگاه مک بوک دارید؛ می توانید از شارژر موجود مک بوک خود نیز برای شارژ آیفون استفاده کنید.

در سال های اخیر، شارژ سریع به یک احتیاج اصلی برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. شارژ سریع به شما این امکان را می دهد که باتری دستگاه خود را به سرعت شارژ کنید. بعضی دستگاه ها به شما این امکان را می دهند که تا 50 درصد باتری را در 30 دقیقه شارژ کنید. حداقل چیزی که برای یک شارژ سریع احتیاج دارید؛ آداپتور 20 واتی است اما می توانید از شارژرهای قدرتمندتر USB-C مک بوک نیز برای شارژ سریع استفاده کنید.

خبر خوب این است که همه آیفون ها و آیپدهای مدرن با شارژرهای قدرتمندتر USB-C مک بوک سازگاری دارند. بسته به اینکه مدام مدل مک بوک را دارید؛ این آداپتورها از 30 وات برای مک بوک ایر تا شارژر 96 واتی برای مک بوک پرو 16 اینچی متفاوت هستند.

اگرچه شاید در ابتدا کمی خطرناک به نظر برسد؛ اما استفاده از هر یک از شارژرهای USB-C اپل کاملا بی خطر است؛ چون این آیفون شما است که معین می نماید چقدر ولتاژ برق ورودی دریافت کند؛ نه شارژر!

کدام مدل های آیفون و آیپد از شارژ سریع پشتیبانی می نمایند؟

اپل می گوید آیفون ها و آیپدهای زیر با آداپتورهای 18 وات، 20 وات، 29 وات، 30 وات، 61 وات، 87 وات و 96 وات برای شارژ سریع سازگار هستند:

آیفون 8 و بالاتر

آیپد ایر (نسل سوم) و بالاتر

آیپد مینی (نسل پنجم) و بالاتر

بعلاوه، اپل اشاره می نماید که می توانید از کابل USB-C به لایتنینگ که در جعبه آیفون یا آیپد موجود است؛ یا با آداپتور برق USB-C شخص ثالث که از USB Power Delivery پشتیبانی می نماید؛ برای شارژ آیفون و آیپد استفاده کنید. این جمله اپل به این معنی است که می توانید از هر شارژر USB-C که وات مناسبی ارائه می دهد؛ استفاده کنید.

بنابراین، می توانید از هریک از آداپتورهای رسمی مک بوک اپل یا هر آداپتور شخص ثالث برای شارژ سریع آیفون خود استفاده کنید.

مدیریت کابل برق آسان تر

یکی از مزایای شرکت های بزرگ فناوری که به سوی USB-C حرکت می نمایند؛ مدیریت ساده تر کابل های برق است. برای مثال، می توانیم مک بوک، آیپد، گوپرو و دیگر دستگاه ها را با یک شارژر USB-C شارژ سریع کنید. این مزیت باعث می گردد دیگر احتیاجی به خرید آداپتورها و کابل های اضافی دیگر نداشته باشید.

منبع: یک پزشک

به "آیا می گردد از آداپتور برق مک بوک برای شارژ سریع آیفون استفاده کرد؟ روشی امن و بی خطر محسوب می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می گردد از آداپتور برق مک بوک برای شارژ سریع آیفون استفاده کرد؟ روشی امن و بی خطر محسوب می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید