افت 818 واحدی شاخص بورس

به گزارش نکته های خرید، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با 818 واحد کاهش همراه شد.

افت 818 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی نکته های خرید، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند کاملاً نوسانی نهاده شد و بعد از افت و خیز قابل توجه با 818 واحد عقب نشینی نسبت به روز گذشته همراه شد و به رقم یک میلیون و 512 هزار و 287 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هم وزن با رشد 861 واحد به رقم 401 هزار و 436 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 19 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 9.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 616 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 745 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی در حد ناچیز 5 صدم درصد عقب نشستند، اما این دو شاخص با معیار هم و زن 22 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 4 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 2 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 14 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد های فولاد مبارکه، بانک پارسیان و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس راداشتند و برعکس، نماد های توسعه نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی نوری و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 2 واحد عقب نشینی نسبت به روز قبل به رقم 20 هزار و 763 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 162 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس به 351 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 2.8 میلیارد سهام، حق تقدم واوراق اقتصادی در قالب 262 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 45 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد صباتأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته است و نماد های پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، توسعه اقتصادی مهر آیندگان، پالایش نفت لاوان، فولاد ارفع و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

گرچه سهم بازار سرمایه از تأمین اقتصادی اقتصاد هنوز ناچیز و در حد 10 درصد است، اما ضریب نفوذ بازار سرمایه از نظر جمعیت افزایش یافته و حدود 70 درصد جمعیت کشور در بازار سرمایه حضور دارند.

اکنون نوبت عمق بخشی به بازار سرمایه با پذیرش شرکت های بزرگ در بازار سرمایه هستند و بعلاوه شرکت های موجود بازار سرمایه با افزایش شناوری سهام خود و بعلاوه انتشار حق تقدم و بعلاوه به روش صرف سهام به تأمین اقتصادی از این بازار شفاف اقدام نمایند.

کارشناسان می گویند باید به جایی برسیم که سهم بازار سرمایه از تأمین اقتصادی به 50 درصد برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت 818 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 818 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید