در بازار خودروی این هفته چه گذشت؟

به گزارش نکته های خرید، عدم تغییر قیمت کارخانه خودرو، اعلام نتایج قرعه کشی خودرو، از جمله اخبار مهم این هفته بازار خودرو بود.

در بازار خودروی این هفته چه گذشت؟

شرح وزیر صمت در خصوص کاهش 15 درصدی قیمت خودرو

مهر نوشت، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: چندی پیش در تشریح برنامه های وزارت صمت برای صنعت خودرو اعلام کردیم که اندازه فراوری را افزایش می دهیم و قیمت تمام شده خودرو با نرخ ثابت را نیز کاهش خواهیم داد؛ به این معنا که قیمت تمام شده فراوری خودرو در کشور 15 درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود، اما برداشت درستی از این صحبت انجام نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می گیریم که کاهش 15 درصدی قیمت خودرو چه شد؟!

خودرو گران نمی گردد

فاطمی امین وزیر صمت در خصوص تغییر قیمت خودرو کارخانه ای گفت: در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

نتایج قرعه کشی خودرو روز چهارشنبه اعلام شد

27 اردیبهشت ماه اولین دوره ثبت نام در سامانه تازه قرعه کشی خودرو شروع شد و تا یک هفته یعنی سوم خردادماه ادامه داشت. پس از انتها مهلت ثبت نام اعلام شد که قرعه کشی نهم خرداد ماه انجام و اسامی منتخبان 9 صبح دهم خرداد ماه اعلام گردد.

با این حال سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو ظهر روز چهارشنبه 11 خرداد ماه به روز و اسامی منتخبان اعلام شد. در این دوره 176 هزار و 911 خودرو عرضه شده بود.

واردات ماشین آلات نو و دست دوم معدنی در دستور کار

محمدنبی یوسفیان رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن گفت: در بخش ماشین آلات نیز مصوبه ای برای واردات ماشین آلات معدنی نو و دست دوم گرفته ایم و واردات در این بخش انجام خواهد شد. البته ماشین آلات رده پایین و خرد را از فراوری داخل تأمین می کنیم.

منبع: تجارت نیوز

به "در بازار خودروی این هفته چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازار خودروی این هفته چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید