وزارت خارجه هند: نظارت دقیقی بر اوضاع امنیتی افغانستان داریم

به گزارش نکته های خرید، با خروج نیرو های آمریکا و ناتو از افغانستان در روز های گذشته، وزارت امور خارجه هند اظهار داشت که نظارت دقیقی بر وخامت اوضاع امنیتی افغانستان داریم.

وزارت خارجه هند: نظارت دقیقی بر اوضاع امنیتی افغانستان داریم

به گزارش گروه بین الملل نکته های خرید، هند پنجشنبه شب بیان کرد که وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان را تحت نظر دارد و اگرچه مأموریت های این کشور هنوز در افغانستان در حال اجرا است، اما تصمیمات دهلی نو بسته به شرایط می تواند تغییر کند.

آریندام باغچی سخنگوی وزارت امورخارجه هند در کنفرانس مطبوعاتی حضور دیپلماتیک کشورش در افغانستان را تأیید کرد و گفت: سفارت ما در کابل و کنسولگری ها در قندهار و مزارشریف عملیاتی هستند. با این حال ما به دقت بر شرایط رو به وخامت امنیتی در افغانستان و پیامد های آن بر امنیت اتباع هند نظارت داریم. پاسخ ما بر این اساس متغیر خواهد بود.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امورخارجه هند هم روز پنجشنبه در مسکو گفت که مانند 20 سال پیش وقتی هند، روسیه و ایران سه کشوری که از اتحاد شمال علیه طالبان در افغانستان حمایت می کردند، هر سه کشور همچنان در برابر تفکر بنیادگرایی، رادیکالیسم، افراط گرایی و تروریسم ایستاده اند.

جایشانکار گفت: ما از یک افغانستان متحد و حاکم حمایت نموده ایم، جایی که اقلیت ها سهم مناسبی از نمایندگی را داشته اند.

اظهارات مقامات ارشد هند در خصوص اوضاع امنیتی افغانستان در حالی است که به تازگی گزارش های مبنی بر مذاکرات هندوستان با گروه طالبان منتشر می گردد که نشان دهنده نگرانی های امنیتی فزاینده دهلی نو درباره آینده تحولات اخیر در افغانستان است.

پایگاه خبری دیپلمات روز چهارشنبه در این باره نوشت، یک مقام ارشد قطری تماس های بی سر و صدای هندوستان با گروه طالبان در دوحه را تایید نموده و این نشان دهنده یک تغییر سیاست مهم در رویکرد دهلی نو در قبال افغانستان است.

این تحول نشان دهنده گذار دهلی نو از شرایط نداشتن شروع تعاملات دیپلماتیک (با طالبان) است و بیانگر این است که دولت هندوستان اذعان دارد که طالبان بخش مهمی از افغانستان آینده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت خارجه هند: نظارت دقیقی بر اوضاع امنیتی افغانستان داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه هند: نظارت دقیقی بر اوضاع امنیتی افغانستان داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید