چند گیاه باغچه ای نامیرا!

به گزارش نکته های خرید، هر گیاهی که در باغچه می کارید بعد از مدتی می میرد و کم کم دارید به این فکر می کنید که کلا از کاشت گیاهان منصرف شوید؟! این چند گیاه نامیرا را بکارید تا دیگر شاهد مرگ گل هایتان نباشید!

چند گیاه باغچه ای نامیرا!

1- شمعدانی

شمعدانی جز اولین انتخاب های ما ایرانیان است. تعجبی هم ندارد! این گیاه زیبا گستره وسیعی از رنگ ها را شامل می گردد و در گرمای تابستان و سرمای زمستان دوام می آورد. عده ای آن را به عنوان گیاهی یک ساله پرورش می دهند اما در واقع گیاهی چند ساله است.

2- اطلسی

این گیاه ظریف گل های شاداب خود را از بهار تا فصل سرما پدیدار می نماید و به نظر می رسد گل هایش در همه رنگ ها موجود هستند! زرد لیمویی کم رنگ، زرد - سبز، صورتی و … . تقریبا بیشتر واریته های آن نیازی به هرس گل های مرده شان ندارند و خود گیاه این کار را انجام می دهد. برای برترین نتیجه گیاه را به طور منظم آبیاری و کود دهی کنید.

3- گیاه سدوم

این گیاه تطبیق پذیر و مقاوم، سدوم، شامل گونه های کوتاه و پوشاننده زمین تا گونه هایی با سایز میانه و شاخسار به هم فشرده است. آنها به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. هر وقت خاک به نظرتان خشک رسید و گیاهان بی آب شدند، گیاه را آبیاری کنید و بعد از تمام شدن گل دهی گیاه، گل ها را بچینید تا انرژی گیاه هدر نرود و خوش فرم باقی بماند.

4- هوستا

هوستا یکی از آسان ترین گیاهانی است که می توان پرورش داد. البته تا زمانی که آهو و اسب باغچه شما را پیدا ننمایند! (اگر در منطقه ای با حیوانات آزاد مانند این دو حیوان زندگی می کنید، سموم دور نماینده ای موجود هستند که برای این حیوانات تنها خاصیت دور نمایندگی دارند و ضرری به آنها وارد نمی نمایند، می توانید از این سموم بهره ببرید). انواع گوناگونی از هوستا با مقاومت های مختلف به نور وجود دارد. این گیاه در رنگ های سبز، سبز - زرد تا آبی خاکستری و … یافت می گردد.

5- هوشرا (زاج آمریکایی)

یکی از گیاهان آسان برای کاشت در باغچه است که انواع همواره سبز تا نیمه - همواره سبز را شامل می گردد. هوشرا با رنگ های زیبایش باغچه تان را رنگ می نماید! اگرچه این گیاه در آفتاب کامل تا شرایط سایه رشد می نماید، واریته های سبز لیمویی آن رشد در شرایط سایه را ترجیح می دهند. یک نکته جالب! مرغ مگس خوار گل های این گیاه را دوست دارد!

6- وایجیلا (ویگلیا)

وایجیلا گیاهی بی توقع است که به خاطر گل های زنگ مانند و فراوان خود، مورد علاقه باغبانان، مرغ مگس خوار و پروانه ها است! بسیاری از واریته های این گیاه در سال، چند بار گل می دهند.

7- نعنا

نعنا گیاهی شگفت انگیز و سر سخت است و به همین علت برای باغبانان تازه کار عالی است! آن را در محلی از باغچه بکارید که اگر تمام فضا را هم اشغال کرد مسئله ای نداشته باشد. یا برای اینکه رشدش کنترل گردد و قابل جا به جایی هم باشد در گلدان بکاریدش. اگر نعنا را به خاطر خوردن یا استفاده در آشپزی می کارید در نظر بگیرید که گونه نعنا فلفلی برای استفاده در چای عالی است و گونه هایی از آن هم برای درست کردن موهیتو مناسب هستند!

8- شاه پسند

گل های خوشه ای شاهپسند در طیف وسیعی از رنگ ها مثل سفید، صورتی، قرمز، نارنجی،زرد و … یافت می شوند و با شادابی شان جلوه ای دیگر به باغچه تان می دهند. واریته هایی از این گیاه منحصرا به خاطر توانایی زنده ماندن شان در شرایط گرم و خشک پرورش داده می شوند. پس اگر در منطقه ها جنوبی کشور زندگی می کنید، از کاشت شاه پسند در باغچه تان غافل نشوید!

9- گیاه سیب زمینی شیرین

اگر بتوانید این گیاه را بکشید، واقعا باید جایزه بگیرید! سیب زمینی شیرین گیاهی با شاخسار رونده فراوری می نماید که واقعا نامیرا است. این گیاه شرایط گرم تابستان را تحمل می نماید و در شرایط آفتابی و سایه به خوبی رشد می نماید. برگ های این گیاه به رنگ های بنفش و لیمویی کم رنگ قابل یافت است.

10- حسن یوسف

گیاه دیگری که به خوبی در سایه رشد می نماید حسن یوسف است. این گیاه به سرعت رشد می نماید پس در هنگام کاشت، این بزرگ شدن سریع گیاه را هم در نظر بگیرید و تعداد کمتری از آن را در یک جا بکارید. حسن یوسف در گستره وسیعی از رنگ و شکل برگ وجود دارد. گیاه را در زمستان داخل خانه بیاورید.

منبع: فوت و فن

به "چند گیاه باغچه ای نامیرا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند گیاه باغچه ای نامیرا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید