9 دلیل سرد نکردن آبسردکن یخچال!

به گزارش نکته های خرید، امروزه با پیشرفت تکنولوژی یخچال ها در برند، مدل، میزان و رنگ های متنوع در بازار عرضه می شوند. بعضی از یخچال ها مجهز به آبسردکن هستند، که به عنوان یک ویژگی نو در یخچال ها محسوب می گردد. کارکرد این دستگاه به این صورت است که شما بدون اینکه احتیاج باشد درب یخچال را باز کنید، می توانید به آب و یخ دسترسی داشته باشید.

9 دلیل سرد نکردن آبسردکن یخچال!

اما گاهی ممکن است به دلایل مختلف مانند سردنکردن و نیامدن آب از آبسردکن، دستگاه دچار مشکل شده باشد و کار شما سخت گردد. اگر می خواهید درباره سرد نکردن آبسردکن یخچال اطلاعاتی را کسب کنید تا خاتمه با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • برد کنترلی، سیستم سرد کردن آبسردکن را کنترل می نماید. در صورتی که این برد دچار مشکل گردد، باعث سرد نکردن آبسردکن یخچال می گردد و آب به صورت گرم خارج می گردد.
  • خرابی شیر آب ممکن است از دلایل چکه کردن آبسردکن باشد.
  • یکی از دلایل سرد نکردن آبسردکن یخچال خرابی ترموستات است.
  • پایین بودن فشار آب یکی از دلایل نیامدن آب از آبسردکن است.

طرز کار آبسردکن یخچال

آبسردکن وسیله ای است که وظیفه سرد کردن آب را برعهده دارد. طرز کار آبسردکن یخچال به این صورت است که در داخل مخزن آبسردکن مقداری آب وجود دارد.

در داخل این مخزن آب سرد می گردد و آب به وسیله دیسپنسر برای مصرف به بیرون انتقال داده می گردد. سرد شدن آب با استفاده از برق حرارتی صورت می گیرد.

در واقع عملکرد آبسردکن مانند فرآیند خنک سازی یخچال است. در داخل آبسردکن ها کمپرسوری وجود دارد که حاوی یک ماده مبرد مانند فریون است. آب در ابتدا گرم است، گرمای داخل آب باید گرفته گردد تا آب خنک گردد. ماده مبرد این کار را به خوبی انجام می دهد و گرمای آب داخل مخزن را می گیرد و آب خنک می گردد.

زمانی که مبرد از داخل سیستم آبسردکن عبور می نماید، گرما را جذب و تبخیر می نماید و به گاز تبدیل می گردد. سپس به وسیله کمپرسور دوباره متراکم شده و همین عملیات دوباره تکرار خواهد شد تا آبسردکن آب سردی که مورداحتیاج است را تهیه کند.

زمانی که شما دیسپنسر آب سرد را فشار دهید، مخزن دوباره پر شده و عملیات خنک سازی دوباره تکرار می گردد. بعلاوه زمانی که مخزن آبسردکن خالی شد و دیگر آبی در آن وجود نداشت، چند دقیقه طول می کشد تا سیستم آبسردکن کار کند و دمای آب را کاهش دهد.

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد نکته های خرید بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم نکته های خرید

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد نکته های خرید بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم نکته های خرید

علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال

آبسردکن یکی از بخش های مهم یخچال است که شما روزانه استفاده زیادی از آن می کنید. علت کار نکردن آبسردکن یخچال گاهی به خرابی بعضی از قطعات دیگر یخچال نیز مربوط است و خرابی آن ها باعث کار نکردن این وسیله می گردد. علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از این دلایل به توضیح زیر هستند:

نبودن آب در آبسردکن: یکی از دلایل نیامدن آب از آبسردکن، نبودن آب در مخزن است.

گاهی هیچ آبی در آبسردکن وجود ندارد و مخزن خالی است. در این حالت احتمال خراب شدن لوله انتقال آب یا خراب شدن خروجی آب وجود دارد.

ممکن است شما با جابه جایی آبسردکن برای تمیز کردن آن، باعث خرابی خروجی آب شده باشید. پیشنهاد می کنیم برای تعمیر آبسردکن یخچال از افراد متخصص و باتجربه یاری بگیرید.

یخ زدگی آب در لوله انتقال: یخ زدگی آب در لوله انتقال نیز یکی دیگر علت سرد نکردن آبسردکن یخچال است که به مراتب کمتر اتفاق میفتد.

آبسردکن در داخل یخچال واقع شده است و اگر نشتی در خروجی آب رخ دهد، آب در لوله یخ می زند و در این حالت راه خروج آب مسدود می گردد و آب از آن خارج نخواهد شد.

بعلاوه اگر درجه یخچال شما بالا باشد این احتمال وجود دارد که آب داخل لوله آبسردکن یخ بزند. اگر درجه یخچال را در حالت استاندارد قرار دهید، هیچ مسئله ای برای یخچال شما به وجود نمی آید. برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم یخچال را خاموش کنید تا یخ داخل لوله آب گردد.

پایین بودن فشار آب: امروزه به علت کمبود آب در بعضی آپارتمان ها فشار آب بسیار کم است و آب به طبقات بالا نمی رسد.

بنابراین در چنین شرایطی آب به محفظه آبسردکن وارد نمی گردد و شما نمی توانید از آبسردکن بهره ببرید.

وارد نشدن آب به یخچال: یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث کار نکردن آبسردکن گردد، خرابی شیر آب ورودی است.

در صورتی که شیر آب ورودی خراب یا مسدود گردد هیچ آبی برای سرد شدن وارد یخچال نمی گردد.

شما می توانید با تعویض لوله آب ورودی این مشکل را رفع کنید.

خراب بودن ترموستات یخچال: یکی از مهم ترین قطعات یخچال ترموستات است. خرابی ترموستات می تواند یکی از دلایل نیامدن آب و سرد نکردن آبسردکن یخچال باشد.

زیرا وظیفه ترموستات تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کمپرسور است و با خرابی آن کمپرسور کار نمی نماید. در این شرایط شما با تعویض ترموستات یا تنظیم ترموستات آبسردکن می توانید مشکل سرد نکردن آبسردکن یخچال و قطعی آب آن را رفع کنید.

چکه کردن آبریز یخچال

یخچال یکی از ضروری ترین وسایل یک آشپزخانه محسوب می گردد که اگر خرابی در هر یک از قطعات آن رخ دهد، باعث نگرانی شما خواهد شد. بسیاری از یخچال های مدل نو دارای آبریز هستند اگر یخچال شما در قسمت آبریز دچار مشکل شد، باید در سریع ترین زمان اقدام به تعمیر آن کنید.

چکه کردن آبریز یخچال یکی از مشکلاتی است که برای آبریز ممکن است رخ دهد. قبل از هر کاری برای رفع این مشکل باید یخچال را از برق خارج کنید تا خطر بیشتری دستگاه را تهدید نکند؛ زیرا گاهی ممکن است به قطعات دیگر هم صدمه وارد گردد. بعضی از دلایل چکه کردن آبریز به توضیح ذیل هستند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

  • هوای محبوس شده در خط آب

یک از دلایل چکه کردن آبریز این است که هوا در خط آب محبوس شده است. این امر باعث ایجاد فشار در خط آب و باعث می گردد که مقداری آب از دهانه آبسردکن چکه کند.

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید باید مخزن را تمیز کنید. برای رفع این مشکل باید لیوانی را زیر آبسردکن قرار دهید و ماشه را فشار دهید تا لیوان پر گردد. سپس آبسردکن را 2 تا 3 دقیقه روشن نگه دارید تا هوای محبوس شده از مخزن خارج گردد.

  • پر شدن رنده زیر پخش نماینده آب

در قسمت زیرین پخش نماینده آب یک رنده وجود دارد که آب اضافی چکه شده در داخل دستگاه جمع آوری می گردد.

در مواقعی که لیوان خود را سریع کنار می کشید یا ماشه آبسردکن را بدون گرفتن لیوان در زیر آن، فشار می دهید، مقدار کمی آب باتوجه به مقدار ظرفیت مخزن در آن نگه داشته می گردد.

اگر نشت آب وجود داشته باشد، این مخزن ممکن است پر شده باشد. برای رفع این مشکل باید رنده را هر چند وقت یک بار خالی کنید.

  • خرابی شیرآب

در صورتی که آب از آبسردکن شما چکه می نماید، ممکن است شیر آب شما دچار مشکل شده باشد و احتیاج به تعمیر داشته باشد و یا شیرآب در اثر استفاده فرسوده شده باشد.

برای جلوگیری از نشتی آب، باید شیر را تعویض کنید.

  • صاف قرار گرفتن یخچال

گاهی علت چکه کردن آبسردکن این است که یخچال کاملا صاف قرار داده می گردد. باید به این نکته توجه کنید که احتیاج نیست که یخچال کاملا صاف قرار داده گردد، بلکه باید قسمت جلویی یخچال کمی بالاتر باشد تا مایع خنک نماینده به درستی جریان یابد.

در غیر این صورت میعان می تواند رخ دهد و باعث ایجاد گودال هایی در زیر یخچال گردد. این مشکل معمولا مربوط به عدم تعادل یخچال بعد از جابه جایی آن است.

سخن خاتمهی

امروزه آبسردکن در بسیاری از یخچال ها تعبیه شده اند و وسیله ای برای خنک نگه داشتن آب است که کار شما را در فصل های گرم سال راحت تر می نماید. این وسیله از قطعات مختلفی مانند پدال، مخزن آب، شیر آب و … تشکیل شده اند.

آبسردکن یخچال دارای مخزنی است که آب در داخل آن جمع می گردد و در زمان احتیاج شما پدال آبسردکن را فشار می دهید. اما بارها پیش می آید که آب داخل آبسردکن سرد نیست؛ البته علت سرد نکردن آبسردکن یخچال بسیار زیاد است.

یکی از دلایل آن می تواند این باشد که دمای یخچال پایین است و نمی تواند آب را تا مقدار مطلوب خنک کند. در واقع برای پیدا کردن دلایل مختلف سرد نکردن آبسردکن یخچال شما باید ترمودیسک، برد الکترونیکی، فن یخچال، گاز مبرد یخچال، المنت و موتور یخچال را آنالیز کنید.

پیشنهاد می کنیم به علت تخصصی بودن، انجام این کار را به متخصص تعمیر یخچال و افراد باتجربه بسپارید تا در سریع ترین زمان مشکل را آنالیز و رفع نمایند.

خرابی هر بخش، باعث به وجود آوردن مشکلاتی مانند سرد نکردن آبسردکن یخچال، چکه کردن آبسردکن و نیامدن آب از آبسردکن می گردد. در نتیجه در صورت خرابی آبسردکن یخچال باید همه این موارد آنالیز گردد تا مشکل در سریع ترین زمان رفع گردد.

بیشتر بخوانید: تعمیر آبسردکن یخچال و پدال آبسردکن

سوالات متداول

1. علت سرد نشدن آبسردکن یخچال ساید بای ساید چیست؟

اگر شما آبسردکن یخچال را غیرفعال نموده باشید یا چندین مرتبه پشت سر هم از آبسردکن استفاده نموده باشید، علت سرد نکردن آبسردکن ساید بای ساید است.

2. علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی چیست؟

اگر آب موجود در محفظه خنک نمی گردد، علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی ممکن است به علت مشکلاتی مانند عدم تنظیم ترموستات دمایی و مشکل در برد کنترلی آبسردکن باشد.

3. علت سرد نشدن آب یخچال ساید چیست؟

راه های بسیاری برای فهمیدن علت سرد نشدن آب یخچال ساید وجود دارد که همه آن ها باید آنالیز گردد تا علت سرد نکردن آبسردکن یخچال را متوجه شوید.

ممکن است خراب شدن سیم برق یا مسدود شدن راه ورودی آبسردکن باعث این مشکل گردد.

منبع: آچاره

به "9 دلیل سرد نکردن آبسردکن یخچال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 دلیل سرد نکردن آبسردکن یخچال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید